Avatar billede bws Nybegynder
04. juli 2004 - 20:00 Der er 4 kommentarer

Kan ikke bruge Outlook

Hvad stiller man op med følgende fejlmeddelelse :

Microsoft office Outlook kan ikke startes. Outlook vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Serveren er ikke tilgængelig. Kontakt administrator, hvis tilstanden fortsætter.

Jeg bruger Office 2003, og det har virket fint indtil nu ?
Avatar billede agazoth Nybegynder
04. juli 2004 - 20:32 #1
Prøv at reparere programmet ved at vælge det i 'Tilføj eller fjern programmer' og trykke på Skift. Det skulle gerne give dig en dialogboks, hvor du kan geninstallere eller reparere din installation.
Avatar billede bws Nybegynder
04. juli 2004 - 21:40 #2
Jeg har prøvet at geninstallere o.s.v,
men jeg fandt selv fejlen for lidt siden, det var min pst fil
der kastede op, men en mærkelig fejlmeddelelse ik !
Avatar billede agazoth Nybegynder
04. juli 2004 - 22:24 #3
Jeps. Har også haft en pst-fil som var defekt. Underligt nok virkede det repairtool, som ligger i Outlook ikke og en stor del af mailene gik tabt.
Avatar billede larslars Nybegynder
09. oktober 2006 - 09:46 #4
Jeg har haft problemet med en geninstallation af Outlook hvor jeg indlæste mine tidligere indstillinger. En hotmail-konto var ikke blevet indlæst korrekt og jeg kunne hverken åbne eller slette / fjerne kontoen igen. Den skrev kun:
"Mappesættet kunne ikke åbnes"
Jeg fik fjernet kontoen med hjælp fra følgende tip:
http://www.computing.net/office/wwwboard/forum/4940.html

---
The problem is with your outlook profile - not the pst.
to fix, close outlook, run regedit and delete the following reg folder,
HKEY_USERS\S-1-5-21-35785*****-**********-**********-****\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging subsystem\Profile.(stars will be numbers - diifferent on each machine)
Restart outlook, enter the new profile name, close outlook, replace the pst, start outlook, problem solved(hopefully!)
---

Jeg fjernede bare den første streng hvor jeg kunne se noget med hotmail (tag lige en back-up først)