Avatar billede hollyshit Nybegynder
04. juli 2004 - 00:00 Der er 13 kommentarer

Åbne port på Interjak 300

Er der nogen der ved hvordan man kan konfigurer interjak 300 ADSL routeren således at man kan åbne op for f.eks. port 80 ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 00:10 #1
Der er en artikel her om routeren. De nævner overordnet hvordan man sætter det op:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=264
Avatar billede hollyshit Nybegynder
04. juli 2004 - 00:14 #2
Jeg kender godt siden. Problemet er at de skriver at Interjak'en har en DHCP server som default er slået til. Jeg kan bare ikke komme ind på den ved at skrive interjak i browseren. Kan man konfigurer uden DHCP serveren ?. Findes der noget software som kan snakke sammen med Interjak boksen ?.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 00:18 #3
Nå, prøv at gå i dosboks og skriv:
ipconfig
og tryk enter.
Prøv så at checke at du har fået en ipaddresse og hvilken ipaddresse der er din default gateway.
Åbn så en Internet explorer og skriv "default gateway" addressen ind. F.eks:
http://192.168.1.1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 00:19 #4
Jeg går ud fra at den åbner en webside hvor du så skriver Interjak som password.
Har du ikke en manual til dyret ?
Jeg kunne ikke finde en på internettet.
Avatar billede hollyshit Nybegynder
04. juli 2004 - 00:34 #5
Hmm. Det hjalp heller ikke. No page found
Desværre har jeg ingen manual til dyret !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 00:37 #6
Så kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har ledt men kan simpelthen ikke finde en manual.
Checkede du at det faktisk var den boks der havde givet dig ipaddressen ?
Din computer skal jo kun være forbundet til den.
Avatar billede hollyshit Nybegynder
04. juli 2004 - 00:40 #7
Næ, det er lidt surt at firmaet ikke eksisterer mere.
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
04. juli 2004 - 00:48 #8
har du prøvet

telnet <router-ip>
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
04. juli 2004 - 00:50 #9
http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/Den_20sikreste_20mur_Lowres.pdf

har et billede af noget der ligner et webinterface. hvis den ikke lytter på port 80, så prøv på den hårde måde: hent nmap og portscan dyret :)
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 08:53 #10
du burde komme ind i den via din gateway ip!, men den kan jo være at det er blokeret i den port du har sat din PC i! så prøv at sætte den i den anden port også prøv igen-
Avatar billede reino Nybegynder
04. juli 2004 - 09:00 #11
som standard følger der en cd med til Interjak 300 (har den selv). Kan ikke huske det, er lang tiden siden jeg har sat den op, men som standard benytter jeg port 8008. Prøv evt. denne, blot et skud :)
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2004 - 09:05 #12
og min køre på port 80, så alt efter hvordan den er sat op.
Avatar billede the_nest Nybegynder
08. september 2005 - 18:45 #13
tja min kører oxo port 80 men standart ip er 192.168.1.99 Så hvis du skriver http://192.168.1.99 så kan det være det hjælper...