Avatar billede yep Nybegynder
03. juli 2004 - 21:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min computer slukker ikke

Hej

Jeg har XP pro. Når jeg lukker maskinen, kommer afslutningsbilledet "Computeren kan nu slukkes". I Win 98 slukkede den selv, men dette fungerer ikke i XP. Hvordan får jeg den til det?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 21:41 #1
hej !
hvis du kan så se under strømsyring i kontrol panel om der er noget
der hedder amp slå det til.
logitect tastatur/mus kan osse gi prob...
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 21:41 #2
eller apm huser det ikke lkige
Avatar billede peet-49 Novice
03. juli 2004 - 21:43 #3
APM er det
Avatar billede peet-49 Novice
03. juli 2004 - 21:46 #4
Højreklik et sted på skrivebordet-egenskaber-pauseskærm-strømstyring, der aktiverer du APM
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 02:14 #5
her http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm , på linie 76 til venstre ka du hente "Power Off After Shutdown" som sq fikse det ;)
Avatar billede kokken Nybegynder
04. juli 2004 - 11:32 #6
> cp1: Har prøvet at installere ovenstående script, men mit Norton anbefaler at afvise dette "da det kan være skadeligt".... Tør jeg alligevel ??
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 16:30 #7
jeps det ka du roligt gøre det er ikke skadeligt,men en fornuftig indstilling i Norton som gør at du får denne besked,da man ka bruge scripts til at eksekvere (skadelige) ting med.. sq du støde på mig i andre tråde ka du roligt regne med at jeg ikke vil foreslå ting som ka skade din pc,sq der være en risko af en eller anden slags vil jeg gøre opmærksom på det ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 16:48 #8
iøvrigt glemte jeg at sige at du skal genstarte maskinen efter du har kørt sciptet og så bagefter prøve om det har hjulpet ;)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
04. juli 2004 - 20:42 #9
undskyld jeg blander mig, men jeg lader til at ha' lignende problem - bortset fra, at så snart jeg aktiverer APM, genstartes computeren når jeg vil slukke den (hvilket jo faktisk ikke sparer særlig meget ekstra strøm, ;D ) og scriptet lader ikke til at virke (gør dog at computeren ikke længere genstartes, men viser "du kan nu slukke..."-skærmen) - gør jeg noget forkert?
Avatar billede kokken Nybegynder
04. juli 2004 - 21:44 #10
Har nu prøvet at installere ovenstående tweaks, men det virker til syneladende ikke. Maskinen er genstartet flere gange (med tvang). Har tillige set efter APM, men kan ikke se det i den henvisning der er givet af peet49. Hvad står APM i øvrigt for ?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
04. juli 2004 - 21:53 #11
en anden mulighed er at gå i kontrolpanelet og vælge tilføj ny hardware. klik næste og lad den lede indtil du bliver spurgt om du allerede har installeret den nye hardware. du sætter prik ud for "ja" og klikker næste. så kommer der en lang liste over hardware og du scroller helt ned i bunden og vælger "tilføj ny hardware enhed" og klikker næste. i næste dialogboks vælger du at installere hardwaren manuelt fra en liste(avanceret). i den boks der kommer frem vælger du "NT Apm Legacy Support" og klikker næste indtil installationen er færdig. Genstart og prøv så om du kan lukke computeren helt.
Avatar billede yep Nybegynder
04. juli 2004 - 23:29 #12
Tilslutning af AMP virker. xou opretter du svar.
Avatar billede kokken Nybegynder
04. juli 2004 - 23:37 #13
Tja, det var jo yep's spørgsmål, men chostcom's svar fik stadig ikke min til at virke...hmmm sur røv ;-)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
05. juli 2004 - 11:35 #14
jeg kan nu godt nok heller ikke få det til at virke - tilgengæld genstarter computeren nu HVER gang uden undtagelser... :'-(
Avatar billede kokken Nybegynder
07. juli 2004 - 14:01 #15
Har kørt en "opgadering" (jeg kalder det en reperation) af XP ind på maskinen og nu virker det hele igen. Åbenbart en eller anden fil den manglede.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
07. juli 2004 - 20:00 #16
heh, jeg kom oxo lige i tanke om det eneste smarte M$ har lavet - Systemgendannelse :D
Avatar billede yep Nybegynder
09. juli 2004 - 10:22 #17
xou har ikke oprettet svar - så bliver det næste i rækken