Avatar billede axkris Nybegynder
03. juli 2004 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjemmesidens adresse hentes ind i XML-koden?

Hej

Jeg pop'er et vindue fra min XML-kode, og det virker fint.

Nu vil jeg også gerne have et parameter med, som angiver, hvad hjemmesidens adresse er (altså urlen i browsers adresse-felt). Hvordan gør jeg det?

____________________________________

window.open('http://www.selvet.dk/front/?memberName=<xsl:value-of select="$username"/>&amp;site=[INDSKRV URL FRA BROWSER]','chat','height=500,width=800,top=119,screenY=119,left=112,screenX=112,toolbar=no,location=yes,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,copyhistory=no,alwaysLowered=no,alwaysRaised=no,dependent=no,hotkeys=no,titlebar=no,z-lock=no,fullscreen=no,channelmode=no');
Avatar billede janegil Nybegynder
03. juli 2004 - 15:18 #1
Trenger du det?

Kan ikke popupvinduet lese referer med JavaScript?

Ettersom vinduet blir åpnet med JavaScript, kan vi jo forutsette at JavaScript virker.

For øvrig er nok dette mer et JavaScriptspørsmål enn et spørsmål om XML, så du kan få bedre svar annetsteds.
Avatar billede axkris Nybegynder
03. juli 2004 - 23:54 #2
Det virker - tak for hjælpen - tryk svar :-D
Avatar billede janegil Nybegynder
04. juli 2004 - 14:52 #3
og til glede for almenheten (og meg, som har JavaScriptboka hjemme) så kan du sitere den JavaScriptkoden som ser hvor du kom fra?
Avatar billede axkris Nybegynder
04. juli 2004 - 15:21 #4
Løste det i stedet via window.location.href