Avatar billede jfl Nybegynder
21. februar 2001 - 17:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg pop serveren ?

Hvordan finder jeg pop serveren hvis jeg har host navnet ?
Avatar billede blood Nybegynder
21. februar 2001 - 17:17 #1
Hvad er en pop server?
Avatar billede simit Nybegynder
21. februar 2001 - 17:17 #2
mon ikke han mener en mail server
Avatar billede jd Nybegynder
21. februar 2001 - 17:19 #3
Øhh bøø... det er svært at svare på... det er jo ikke altid det hedder pop3.domaene.dk, men nogle gange gør det... er det det du søger ?
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2001 - 17:20 #4
måske hvis vi fik host-navnet at vide ville gøre det lidt nemmere. Eller bare lidt flere informationer.
Avatar billede jfl Nybegynder
21. februar 2001 - 17:30 #5
host navnet er ikke kendt, men forskelligt. hvis nu host navnet var jubii.dk kan man så via php finde ud af hvilken pop server man skal henvende sig til ?
Avatar billede blood Nybegynder
21. februar 2001 - 17:32 #6
Nååå Pop3 :-)
Avatar billede lojmann Nybegynder
21. februar 2001 - 18:58 #7
Det kan man vel - men jeg tror ikke det er så nemt endag... Men du kan jo prøve hvilke hostnames du kan connecte til, på port 110, som POP3 som default køre på...

Men oftest hedder de vel mail.domæne.dk - altså for jubii.dk er det så mail.jubii.dk :)
Avatar billede brain Nybegynder
21. februar 2001 - 19:32 #8
du kan jo lave en nslookup på domænet, eks.vis. jubii.dk:

> set q=mx
> jubii.dk
Server:  localhost.lyngbol.dk
Address:  127.0.0.1

jubii.dk        preference = 10, mail exchanger = mail.jubii.dk
mail.jubii.dk  internet address = 130.227.186.140
Avatar billede brain Nybegynder
21. februar 2001 - 19:33 #9
det giver dig name og ip på den maskine der håndterer mail for jubii... nslookup er en standard unix kommando
Avatar billede ajen Nybegynder
21. februar 2001 - 19:42 #10
Hej !
Du kan, hvis du har hostnavnet, indtaste det (uden www.) i host/domainname, på denne side: www.dkhostmaster.dk/res2IPno.shtml | Sæt kryds i Try to zone-transfer, klik \"Send request\" og led efter MX recorden... På opasia.dk hedder den f.eks: mailhotel2.inet.tele.dk (Det skal være den MX-record med prioritet \"10\" som du skal vælge.
Den kan du indtaste i dit mailprogram, såfremt du har en mailkonto hos pågældende host / udbyder.
/ajen
Avatar billede jfl Nybegynder
22. februar 2001 - 09:53 #11
Jeg har erfaret at man ikke kan slå pop3 serveren op via nettet, men kun smtp.
Avatar billede jd Nybegynder
22. februar 2001 - 15:24 #12
jfl-> Hmm... brain har ellers fat i noget der...!
Jeg ved at Razor engang havde noget liggende i sit \"script-arkiv\", der hed lige præcist \"nslookup\"... hans script-arkiv er dog p.t. ikke oppe, og jeg har desværre ikke en kopi liggende.
Er du interesseret, skal jeg bede ham om en kopi ?