Avatar billede odie Nybegynder
02. juli 2004 - 09:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af digitalt kamera

Hejsa

Jeg går og tænker på at købe mig et digital kamera til foto.

Jeg vil ikke ofre særlig meget. Ca. 1.000,-

Kan man overhovedet få noget der kan bruges til noget til den pris ?

Jeg skal primært bruge kameraet til at tage billeder som skal ligge på min hjemmeside, men vil også godt have muligheden for at som min. udskrive 10x15 billeder (Kan et kamera til den pris udskrive fint i 20x30 er det kun et plus)

Håber på nogle gode svar :-)

/Odie
Avatar billede x-lars Novice
02. juli 2004 - 09:48 #1
Det kan du sagtens - men der er nu en nøje sammenhæng mellem pris og kvalitet!

Selv har jeg købt et Dan-tax 3.1 MPIX for en tusse - og er egentlig godt tilfreds, men drømmer allerede om noget større!
Avatar billede odie Nybegynder
02. juli 2004 - 10:00 #2
x-lars> pga. kvaliteten eller ?

/Odio
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 10:11 #3
odie - det ville være dumt at ofre 1000 kroner på et aldi kamera, da du sikkert bliver en smule forelsket i at tage billeder, eller du tager et billede som du bare bliver helt vild med, problemet er bare du ik kan blæse det op til en A3 og hænge det i stuen. Det samme ang kameraets kvalitet, alle ved kvalitet hænger sammen med pris. og derfor vil et billig kamera ikke være så robust bygget og kan gå let i stykker.
Jeg vil anbefale du tager et kig på www.dpreview.com hvor man kan sammenligne læse og se brugernes andmeldese af de forskellige digitale kameraer, mit bud på et kamera til dig vil være Canon PowerShot A310, hvis du går efter en billig pris men stadig kvalitets kamera, dog ikke med så mange mega pixels, men nok hvis du snakker billeder til hjemmeside. ellers så Canon PowerShot S500 også kaldet Digital IXUS 500, som ligger på omkring 3000, powershot A310 kan fåes til omkring 1500.
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. juli 2004 - 17:29 #4
Avatar billede odie Nybegynder
02. juli 2004 - 17:31 #5
Thx. Jeg kikker på det i weekenden.

/Odie
Avatar billede skalskar Nybegynder
02. juli 2004 - 19:04 #6
der er tit sådan kamera i storcenter som Bilke eller kvikly. så kig katelogerne!
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 20:24 #7
odie - det gør du bare og så vender du bare tilbage hvis du har flere spørgsmål :) men endnu engang pas på med "ikke" mærkevare kameraer.
Avatar billede odie Nybegynder
02. juli 2004 - 21:28 #8
triple-x> Hehe jeg fik lidt tid i aften alligevel..
Hvad siger du iml disse 2 modeller: Canon PowerShot A310 og Fujifilm FinePix A330 Zoom ? (begge lige omkring 1500,-)

Skalskar> det er jeg klar over. Det jeg godt ville vide lidt mere om, er om "man" kan stille sig tilfreds med de helt billige.

/Odie
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 21:53 #9
ville klart vælge canon. der ved du hva du for :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 21:56 #10
Avatar billede odie Nybegynder
02. juli 2004 - 22:33 #11
triple-x> du har hjulpet mig rigtig meget og jeg køber med 99% sikkerhed canon.. Smider du et svar

/Odie
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. juli 2004 - 23:45 #12
oddie - nej smid du bare selv et svar og ta point selv :)
Avatar billede odie Nybegynder
03. juli 2004 - 09:46 #13
hmm ok....
Avatar billede odie Nybegynder
03. juli 2004 - 09:47 #14
Men tusind tak for hjælpen !

/Odie