Avatar billede bumle90 Nybegynder
02. juli 2004 - 09:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem: Database needs to be repaired

Jeg har kørt mit odbc program op mod min access database op til flere gange uden problemer. Ud over dem der normalt er i ens kode :)
Men så kørte jeg programmet...og det så ud til at køre. Jeg terminerede mit prgm med en ctrl-c, og efterfølgende når jeg prøver at connecte eller lave andet med min DB får jeg en msgbox frem hvor der står
"Database needs to be repaired"
og en anden med
"invalid argument"
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 09:27 #1
Hvad der præcis er sket, skal jeg ikke kunne sige, men her er hvordan du reparerer databasen:
Open the database in Microsoft Access, click on the 'Tools' menu and select 'Database Utilities -> Compact and Repair Database'.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
02. juli 2004 - 09:31 #2
ja okay, fandt ud af det samme også :)
Hvad kan det skyldes. Er det et generelt problem?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 09:48 #3
Nej, ikke efter min mening. Vi har nogle brugere som udvikler webapplikationer op mod access-databaser og det er faktisk meget sjældent at vi må hjælpe dem med at reparere databaserne, så efter min mening er det ikke et generelt problem.

Da du selv fandt ud af hvordan du fik repareret basen, er det helt iorden at tage pointene retur.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
02. juli 2004 - 10:13 #4
Nej det er okay :)
Smid et svar. Du skal da ha dine point for den fine indsats :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 10:39 #5
Det kommer så her *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 11:52 #6
Takker :)