Avatar billede pfelgk Nybegynder
30. juni 2004 - 20:07 Der er 7 kommentarer

Hjælp til denne logfil

Er der nogen der kan hjælpe med denne:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\PROGRAMMER\ADSL\WINPPPOVERETHERNET.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB08.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SOFTWARE UPDATE\HPWUSCHD.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
D:\HJT.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: . - {D34F08C5-4F18-477c-86CB-1A9BEECFE37B} - C:\WINDOWS\APPLICATION DATA\IETM\IETM.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {26C09BC1-BED8-11D8-B48E-000BFE945946} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJGGMC.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [WinPoET] C:\Programmer\ADSL\WinPPPoverEthernet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-aware] "C:\PROGRAMMER\LAVASOFT\AD-AWARE 6\AD-AWARE.EXE" +c
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IEengine] C:\Program Files\Internet Explorer\IEengine.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ssgrate.exe] C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTEM.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Adaware Bootup] C:\PROGRAMMER\LAVASOFT AD-AWARE\AD-AWARE.EXE /Auto /Log "C:\PROGRAMMER\LAVASOFT AD-AWARE\"
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab
O16 - DPF: {CCA6CE4C-2199-4A4F-9542-12E0163D6841} (Dialer Class) - http://sessa.isprime.com:81/tel2net/CABEDialer.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\MAIN.MHT!http://d.dialer2004.com//paxan/main.chm::/testnewload.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38131.0081712963
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede arlet Juniormester
30. juni 2004 - 20:10 #1
løber den igennem
Avatar billede arlet Juniormester
30. juni 2004 - 20:11 #2
start med:
kør dette tool : http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix

Luk IE og stifinder, kør sphjfix, genstart og lav en ny log
Avatar billede arlet Juniormester
30. juni 2004 - 20:20 #4
Det var sg hurtig at de fjerner det fra siderne igen...

men godt at andersenph havde et andel link
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 20:25 #5
Jeg er lidt spændt på om det fix virker.
Ellers kender du jo kuren fra de andre gange jeg har fixet den :O)

Ellers lægger jeg den gerne :O)
Avatar billede pfelgk Nybegynder
01. juli 2004 - 17:25 #6
Desværre virkede det ikke Sphjfix fandt ingen virus - sagen afsluttes.
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. juli 2004 - 07:59 #7
Nej det gør den ikke :O)
Vi bruger bare en anden løsning...
Dem har vi nemlig nok af :O)

Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

Sæt lige de indstillinger korrekt, så det er klar til brug senere.

Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe.
Pak ud til egen mappe

Hent dette clear reg prg. som er en free for 30 dages periode. http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

Lad de tre programmer ligge lidt endnu, du skal bruge dem længere nede.

Du får lige et "lille" job. Åbn Notepad/Notesblok du finder det under -Start - Tilbehør. Kopier det her med fed ind i Notepad/Notesblok:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"AppInit_DLLs"=""
"DeviceNotSelectedTimeout"="15"
"GDIProcessHandleQuota"=dword:00002710
"Spooler"="yes"
"swapdisk"=""
"TransmissionRetryTimeout"="90"
"USERProcessHandleQuota"=dword:00002710

Og gem filen som: clean.reg

Filtyper - her vælger du alle.
Klik/Dobbeltklik på clean.reg på den, og sig ja til at flette

Genstart fejlsikret tilstand (tast f8 under genstart og vælg fejlsikret) og uden forbindelse til Nettet.

Kør nu det clear reg Supreme prg. som du har hentet, og slet alt hvad den finder.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\WINDOWS\TEMP\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: . - {D34F08C5-4F18-477c-86CB-1A9BEECFE37B} - C:\WINDOWS\APPLICATION DATA\IETM\IETM.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {26C09BC1-BED8-11D8-B48E-000BFE945946} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJGGMC.DLL
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\MAIN.MHT!http://d.dialer2004.com//paxan/main.chm::/testnewload.exe

Og så skal du køre programmet CWS
Angående CWShredder:

Kør programmet, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Derefter en tur i Regedit.
Klik på Start gå i - Kør - skriv: regedit - tast enter
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du finder måske slet ikke noget med homeoldsp og about blank, men søg lige efter det alligevel.

Kør så programmet Ad-aware, fjern alt hvad den finder.

Genstart Normalt

Download og kør denne engangscanner: http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Genstart, kør en scanning med hijackthis og kopier en ny log herind til test.