Avatar billede jarjar Nybegynder
30. juni 2004 - 14:01 Der er 10 kommentarer

Få indsætningspunktet på et vindue til at være 190mm fra indervæg

Jeg har et problem med mit ADT 2005.

Jeg kan ikke få indsætningspunktet i mine vinduer til at være 190mm fra indervæggen i en 348 mm ydervæg.
Jeg kan kun gøre det ved at markere mit vindue og sætte Anchor således:

Position within (Y)
Center of wall width
Distance 73 mm
To center of object

Jeg ville gerne have at ADT selv gjorde dette når jeg satte mine vinduer ind i væggen.
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 15:13 #1
Kan du ikke lave et nyt vinduesstyle med et indsætningspunkt der ligger 190mm ude fra rammen?
Avatar billede jarjar Nybegynder
30. juni 2004 - 15:27 #2
Nej, det tror jeg ikke.

Jeg har forstået det sådan at man siger hvor bredt vindushullet skal være, og så definerer man vinduet inde i det. Man kan også definere sålbænk og vinduskarm.

Men problemet er at ADTén lægger mit vindue midt i væggen.

Ellers har jeg ikke rigtigt forstået din kommentar.
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 15:44 #3
Det er nok muligt at overstyre vinduet.
Men det jeg jeg mente var at lav et standardvinduesblok og bruge dette.
jeg har selv adt2004 og prøver at se om det kan lade sig gøre på din måde.
Er det sådan at du vil flytte alle vinduerne på en gang i din tegning?
For så burde du kunne gøre det med quick select og derefter med ancer?.
Avatar billede jarjar Nybegynder
30. juni 2004 - 16:04 #4
Jeg er oxo kun kommet frem til at vælge alle mine vinduer, på en gang, og så lave om på Anchor.

Men en lidt trals måde at gøre tingene på når det ellers er "så smart" et program.
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 16:21 #5
Definere et vindue med indsætningspunkt 190mm og brug det.løsning lige nu.
Du har ret der må være en anden metode. med den metode du beskriver, så når du sætter ind næste gang må du på den igen. Så definer en vinduesstyle og brug det.
Jeg prøver at få tid til at kigge lidt nærmere på problemet men har meget om ørerne lige nu så forvent ikke et svar lige i den nærmeste tid.
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 16:41 #6
Prøv at kigge på: Height/Auto/Match/Undo/CYcle measure to/REference point off] når du sætter et vindue ind. Jeg tror at det har noget med REference point off når du sætter et vindue ind.
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 18:16 #7
Height/Auto/Match/Undo/CYcle measure to/REference point off] er i komandolinien når du sætter vindue ind - glemte lige at skrive det lige før. Jeg er sikker på at det er her man kan gøre det du efterlyser
Avatar billede jarjar Nybegynder
02. juli 2004 - 11:36 #8
Jeg kan ikke få den til det. Tror ikke der er en af de komandoer.
Avatar billede kalb Nybegynder
06. juli 2004 - 10:24 #9
Hvis det ikke lige er det, så kan jeg ikke lige nu se hvordan- jeg har heller ikke haft den fornødne tid til en grundig undersøgelse.
Tager nu på ferie og vender tilbage engang i august hvor jeg vil genoptage dit problem. Håber at du får løst problemet inden da. Vil da gerne have en breifing omkring en eventuel løsning hvis den dukker op.
god sommer
Avatar billede jarjar Nybegynder
06. juli 2004 - 11:28 #10
Jeg har ikke fundet løsningen endnu, så spørgsmålet er stadig åbent for forslag.