Avatar billede svj Nybegynder
29. juni 2004 - 21:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

virtuel com port

Hej alle,

Jeg har en device server rullende. Serveren forwarder al trafik ml. serverens comport og en TCP/IP socket. Fra en klient PC kan jeg til hver en tid oprette forbindelse til serverens socket og dermed læse/skrive fra centralt hold. Serverdelen er OK.

Jeg mangler imidlertid klientdriveren. Jeg har googlet omkring for at finde en virtual com port som kan forbindes til en specifik serveradresse. Jeg har kun brug for at emulere en comport med Rx og Tx - ikke HW handshakes.

Jeg forestiller mig at installere en driver, hvorefter der dukker en ny seriel port op under "Enhedshåndtering" - f.eks. Com5. Jeg har brug for enten en færdig driver til win98/XP eller kildekode til samme. Jeg vil evt. godt gi' et par kr. - hvis den rigtige SW/Licens dukker op.

/Søren
Avatar billede bertelbrander Novice
29. juni 2004 - 21:34 #1
Man kunne måske finde en virtuel com-port driver der kan lave en loopback mellem to virtuelle comporte og så lave en driver der læser fra og skriver til den anden com-port?

Jeg tror at man kan finde disse virtuelle com-port drivere gratis, og det er måske lettere at læse fra /skrive til en com-port end emulere en com-port.
Avatar billede svj Nybegynder
21. september 2004 - 07:05 #2
dette er et forsøg på at lukke spørgsmålet