Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 10:53 Der er 32 kommentarer og
4 løsninger

Udkast til nyt design af WebLogin DK

Så er jeg her igen...

Jeg er igang med en gennemgribende omstrukturering af WebLogin DK, og i den forbindelse har jeg sat mig for at forbedre mit design - skulle ikke være så svært, når man tager det gamle design i betragtning. Men før jeg \'commit\'ter mig til et nyt design, vil jeg gerne igennem nåleøjet her på Eksperten.dk

Kig venligst på http://www.weblogin.dk/ny_version og husk, at det er en prototype af et design - ingen af link\'sene virker... Den gamle version kan til sammenligning findes på rodniveau (og den er aktiv)

Jeg har forsøgt at anlægge et meget professionelt/seriøst snit til mit design, og har derfor med vilje sparet på farver og effekter.
Avatar billede Trine Nybegynder
21. februar 2001 - 10:56 #1
Hvad er det lige præcis du vil have os til?
Avatar billede sesam Nybegynder
21. februar 2001 - 11:01 #2
Jeg synes dit design fint afspejler dit ønske om et proffesinoelt look og netop de få farve valg gør det meget fint at se på...
Avatar billede a_c Nybegynder
21. februar 2001 - 11:02 #3
..Og det har virket. Det ser betydeligt bedre ud end den gamle version. Placeringen af teksten irriterer dog lidt synes jeg. Siden er ikke helt i ballance med min 1024 X 768 opløsning.
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 11:04 #4
Klart bedre end det gamle, men nok lidt konservativt/kedeligt.

Forstår ikke hvorfor menupunkterne er blå, når siden ellers er holdt i sort, grå og rød på hvid baggrund. Jeg tror en anden tone rød end den du allerede har brugt, ville være bedre.

For mange menupunkter \'på hver linie\'- \"Priser, Tilmeld site, F.A.Q.\" bør være opdelt, fx. på tre linier (vælg evt. en mindre font).

For meget tekst for en forside efter min smag. Giv mig en kort tekst der fortæller HVAD du/I laver, og hvorfor jeg skulle vælge jer...

/ROb
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2001 - 11:13 #5
De to knapper i henholdsvis venstre og højre side er ikke \'professionelt\' lavet. Teksten er lidt gnidret.

Jeg bryder mig ikke om lige højremargen i teksten, det gør det sværere at læse. rammen, der lukker teksten inde må gerne have en større kant ind til teksten, så det forbedrer læseevnen/lysten

- fw
Avatar billede impar Nybegynder
21. februar 2001 - 11:38 #6
Jeg kan kun rose overskriften (logo\'et), men som hobbez svarede; der er for mange punkter i menuerne. - Prøv eventuelt at centrere teksten og placere menuer og underpunkter rundt om \"hovedteksten\" (ikke nødvendigvis i bokse).
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 11:46 #7
>> a:c : \"ikke helt i balance\"...? Hvad mener du præcist?
>> hobbez : mht farver og font. Er det bedre nu eller mener du stadig, pkt skal på hver linie? Mht tekst på forsiden, så er jeg klar over det... det bliver rettet, når jeg finder ud af præcis, hvad der skal stå!
>> fastwrite: mht knapperne, så tror jeg ikke, teksten kan blive mindre gnidret i den størrelse - men jeg vil forsøge. Mht til højrejustering, så er det vist nok en hellig krig - jeg hader tekster uden højrejustering - men alright...
Avatar billede a_c Nybegynder
21. februar 2001 - 11:53 #8
Jeg mener bare at det er irriterende at teksten er placeret så langt til højre og at der er så meget \'ingenting\' til venstre. Det er bare somom at sidens \'hoved\' ikke er i ballance med sidens krop. Men det er måske bare mig der er mærkelig
:)
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 12:03 #9
>> a_c : Jeg har lige haft min skærm nede :) i 1024x768 og kan godt se, hvad du mener... tror jeg. Hvordan synes du, det er nu?
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 12:08 #10
roadkill >>

Farverne er bedre, men det er \'svært for øjet\' at finde de enkelte menupunkter. Med mit forslag om et menupunkt på hver linie, så starter alle menupunkter ved samme lorette linie, og der meget nemmerat \'scanne\' menuen på den måde.

Eksempel 1:

Albert, Karen, Maude
Søren, Hans, Grethe
Ulla, Viktor, Henrik

Eksempel 2:

Albert
Karen
Maude
Søren
Hans
Grethe
Ulla
Viktor
Henrik

Prøv at lede efter et navn i begge lister.

Som det forhåbentlig fremgår, er det nemmere at scanne listen i eksempel 2, sepcielt når man ved hvilket navn man leder efter.

Det fylder mere, men alternativt skulle man lave en tabel (uden rammer), så de 9 navne opstilles i en matrix på 3 gange 3 felter, eller 2 gange 5 (med en blank plads).

/Rob
Avatar billede a_c Nybegynder
21. februar 2001 - 12:08 #11
Ja det hjalp at trække det øverste lidt sammen. Nu er det ligesom align\'ed med resten.
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 12:10 #12
Måske er den grå ikke god til menupunkterne. Det minder for meget om noget der er \'diabled\'. En tand mørkere, eller over i det rødlige.

/Rob
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 12:20 #13
>> hobbez : Jeg tror, du har kigget, mens jeg legede med farverne - den er altså rød nu! Mht. menulininerne, så gi\'r jeg mig - selvom jeg ikke er meget for det :-)
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 12:24 #14
MenuOVERSKRIFTERNE er røde, men menupunkterne ser stadig grå/disablede ud hos mig.

Men MEGET bedre :o) Elsker at få ret :o)

/Rob
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 12:31 #15
>> hobbez : ????? Okay, de er meget mørkerøde (farve 660000), men sguda hverken grå eller disabled-agtige...

Er der andre, som ser menupunkterne som ikkerøde????
Avatar billede Trine Nybegynder
21. februar 2001 - 12:38 #16
Jeg synes farverne er flotte. Farverne minder meget om Home\'s hjemmeside...Ikke for vilde, ganske rolige og troværdige, hvis man kan sige det sådan. Opbygningen er en del bedre end dit \"gamle\" look. Meget friskere.

Dine runde knapper/ikoner for oven, er rigtig smart placeret. Det giver en god ballance, at der er to til hver side. Din stil er meget enkelt og flot, og ganske overskueligt. Men måske skulle du bruge en sort streg, i stedet for den lyse og lidt fimsede grå til menuboxene. Menu-teksterne burde måske også være en tak større end main-teksten, hvis du forstår min pointe.

Måske skulle der være en ændring i menu-tekst farven, når musen føres hen over den, men absolut ikke den vigtigste detalje.

En anden ting...måske skulle du bruge en enkelt farve mere, som kunne passe sammen med den bordeaux-røde. Den farve kunne evt bruges til baggrunden i de celler i menuen, hvor overskriften står. Farven kunne være en varm svag orange, eller en gulig nuance, eller måske en gråbrunlig, det kunne du jo prøve at lege lidt med.

Dejligt at se en side, uden alle de reklamer og bannere. Nogle hjemmesider kan næsten ligne opslagstavler på en campingplads.

Dit logo er ganske nydeligt. Smart med det \'G\' der stikker ned i næste linje, og laver et mellemrum. Et logo man kunne forestille sig mange steder...Brevpapir, kuverter, visitkort og endda T-shirts.

Alt i alt et rimeligt resultat du er nået frem til. Det er professionelt. Det er en kæmpe forandring i forhold til dit \"gamle\" look, total nytænkning. Meget stilrent.

Hvis jeg skal give det en karakter, bliver det:
10@13

Trine / Misskat
Avatar billede a_c Nybegynder
21. februar 2001 - 12:40 #17
Ja altså hos mig er menupunkterne grå mens overskrifterne er røde.
Avatar billede Trine Nybegynder
21. februar 2001 - 12:43 #18
Også her, A C!
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 12:45 #19
>> misskat : Mange tak.
>> a_c & hobbez : Det er fordi, I har klikket på et link - de peger nemlig alle på samme dummy-URL, og jeg havde glemt at sætte VLINK... Det er ordnet nu?
Avatar billede a_c Nybegynder
21. februar 2001 - 12:47 #20
Yep nu er det rødt :)
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 12:52 #21
Nåhmen jeg logger af et par timer - hvis der ikke er kommet flere svar, når jeg vender (frygteligt)  tilbage, så er der masser af point til sesam, a_c, hobbez og misskat - foreløbigt tak for hjælpen.
Avatar billede Trine Nybegynder
21. februar 2001 - 13:00 #22
RoadKill: Det var da så lidt ;-)
Avatar billede dudesicko Novice
21. februar 2001 - 13:03 #23
Nydeligt.

Men du siger at teksten under knapperne ikke kan laves bedre/mindre gnidret ??

http://hjem.get2net.dk/mnms/experten/login.gif

er det ikke fordi du har skalleret de knapper ned, efter du har flatten billedet/ikonerne ?

Og jeg har kigget den kører fint i 800*600 +

Tja det var det hele, de andre har jo kommenteret resten.

</martin>
Avatar billede dudesicko Novice
21. februar 2001 - 13:04 #24
Ikke ariel :) arial :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 13:14 #25
Farvemæssigt meget bedre !!!

Der er mere luft mellem de to nederste menupunkter i hver \'gruppe\' end mellem de øvrige - hvorfor? (Eksempelvis mellem Siteliste og Driftsstatus end dem ovenfor).

/Rob

Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 13:23 #26
>> dudesicko : Snyder! Du slår jo anti-aliasing fra! Men du har ret, det ser noget bedre ud - tjek min login-knap nu, modsat de andre knapper, som ikke er ændret (endnu)
>> hobbez : Den korte version: Fordi MSIE er noget lort (det sker nemlig ikke i Netscape). Den lange version: Fordi jeg ikke havde nogen <BR> efter sidste menupunkt i hver ramme - burde ikke være nødvendig, når tabellen afsluttes lige efter... Men det mener MSIE altså åbenbart... Så nu er det osse fixet. Godt set, for øvrigt
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 13:23 #27
>> dudesicke : Hvis du vil ha\' point, så må du lave et svar!!!
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 13:26 #28
-------------- HVAD ER PÆNEST:
Knapteksten \'login\' eller \'opret profil\' - førstnævnte er Arial 8pt Bold, sidstnævnte Arial 9pt
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 13:27 #29
roadkill >> :o) Har lige spist en gulerod, sikkert derfor mit syn er så godt :o)

/Rob
Avatar billede dudesicko Novice
21. februar 2001 - 13:34 #30
Nej jeg skal da ikke have point for det.

Glad to be at service. :)
Avatar billede Trine Nybegynder
21. februar 2001 - 13:35 #31
Opret er pænest, synes jeg ;-)

Trine / Misskat
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 13:39 #32
>> dudesicke : Suit yourself... Men tak for tippet.
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 17:43 #33
Jeg bukker og takker...
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 18:05 #34
roadkill >> Takker også.

/Rob
Avatar billede rit Nybegynder
21. februar 2001 - 18:16 #35
Nu er der sagt så meget, men kan ikke la\' være, at fortælle at jeg synest at lay-out m.m. er helt i top. Jeg kan godt li\' farve og menu. Alt er meget enkelt og overkueligt. Det er den vej det hele må udvikle sig.
Er der nogen der helt kort kan sige noget om Chart.dk - deres logo er noget tit ser, men hvorfor ?
Det var bare det...
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. februar 2001 - 20:41 #36
Chart.dk er en kombineret søgemaskine og hittæller. Hver gang éns side bliver vist, tælles charts tæller op (kun én gang pr. besøgende pr. dag), og på www.chart.dk bliver de tilmeldte sites (over 20000 danske!) sorteret indenfor kategori alt efter deres hits pr. dag - gns. taget over den forløbne uge. En ganske genial idé, synes jeg ihvertfald - og der er da osse en del sites, der prøver at hugge idéen, men ingen er så gennemførte som chart.dk - bare kig på ellersandet.dk