Avatar billede svinth Nybegynder
29. juni 2004 - 07:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1 minuts USB timeout under opstart

Hej eksperter.

Jeg har installeret et Creative Webcam NX Pro under windows XP.
Det har bevirket at der efter "starting windows" skærmen er sort skærm i godt et minut, får bootup fortsætter.
Tager jeg cam'et ud af USB porten under opstart, forsvinder problemet.
Jeg har forsøgt mig med at installere den nyeste driver til cam'et, uden at det fjernede problemet.
Har du et forslag til hvordan jeg kommer uden om dette irriterende problem?

M.v.h. Svante
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
29. juni 2004 - 09:14 #1
Havde samme problem med min USB 256 mb nøgle. Jeg slog USB Emulation fra i BIOS og det løste problemet. Prøv det. USB enhederne skal virke alligevel. Grunden til den "hænger" lidt er, at BIOS'en kontrollere om USB enheden er bootable. Slå USB Emulation fra, så er du ude over det problem.... det virkede da for mig.
Avatar billede svinth Nybegynder
29. juni 2004 - 10:52 #2
Hej igen.

Jeg har Phoenix AwardBios v6.00pg.
Kan ikke finde nogen variant af USB emulering heri.
Kan det slåes fr ai windows xp?
Jeg prøvede at hente en opdatering af bios, just in case, men skulle registreres ud over hvad der var etisk forsvarligt, så jeg valgte ikke at hente den!
Nogen ideer?

M.v.h. Svante
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
29. juni 2004 - 11:35 #3
Jeg kender ikke lige den BIOS må jeg indrømme. Funktionen hedder noget med USB. Eneste mulighed er vist at prøve sig lidt frem derind indtil problemet er løst. Det er det bedste råd jeg kan give dig.
Avatar billede svinth Nybegynder
04. august 2005 - 14:05 #4
Lukker...
Løsningen var først at sætte cam i efter opstart.