Avatar billede peleiden Nybegynder
26. juni 2004 - 20:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mssql-server på winxp

Hej
Jeg skal bruge en mssqlserver sammen med min iis, men hvilken skal jeg downloade. Findes der en udgave som er gratis og som kan bruges på winxp?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:25 #1
MSDE (Microsoft Sqlserver Desktop Edition) er gratis og virker på XP.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:26 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:27 #3
Vær opmærksom på at MSDE ikke indeholder Enterprise Manager og at den
ikke performer så godt som Standard Edition med mange brugere.
Avatar billede peleiden Nybegynder
26. juni 2004 - 20:31 #4
ok, dvs at Enterprise Manager ikke kan hentes gratis eller hvad.
Hvad er alternativet ud over at skulle have dankortet frem ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:43 #5
Der er vel flere muligheder:
- betale for en standard edition
- klare sig uden enterprise manager (principielt kan man jo lave alt ved
  OSQL prompten)
- vælge en anden database end SQLServer

En fjerde mulighed er en Developer Edition som skulle være særdeles billig, men
jeg ved ikke om den har enterprise manager.
Avatar billede peleiden Nybegynder
26. juni 2004 - 20:53 #6
jo det har den, men den kører nemlig ikke på xp.
men tak for hjælpen og giv mig et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:55 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 20:59 #8
Jeg undrer mig meget over at Developer Edition ikke kører på XP.

Docs siger nemlig at den kan køre på Windows 2000 Professional og
Windows NT Workstation 4.0 !
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
26. juni 2004 - 23:52 #9
Jeg ved ikke hvilken Developer Edition du har, Peleiden. Men jeg kan sagtens få den til at køre på WinXP Pro, og Enterprise Manager følger med i den.
Avatar billede peleiden Nybegynder
27. juni 2004 - 01:28 #10
Jeg har ikke selv prøvet at køre Developer Edition på min xp, men har fået at vide at den ikke kan køre på xp, derfor søgte jeg andre alternativer ? Men det vil jeg helt klart prøve.
Tak for svar og Desktop edition kører som den skal :)