Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 17:10 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

ram kort til canon 10d slr kamera

jeg har et canon eos 10d slr kamera hvor jeg mangler lidt plads

hvad vil i anbefale det skal være rasende hurtig compact flash kort

evt microdrive og der har jeg hørt noget om en sb muvo der har 4gb cf indbygget man kan pille ud men er det hurtigt sådan et kort .

varen skal kunne købes hos shg eller prc data
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 17:43 #1
jeg kører selv med Sandisk ultra2 som er utrolig hurtige CF kort http://www.sandisk.com/pressrelease/20030828b.htm har ikke tjekket om de kan købes ved shg eller prc
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 17:44 #2
foresten et lækkert kamera hva har du af objektiver til?
Avatar billede mattbaker Nybegynder
26. juni 2004 - 18:21 #3
Heh, som om det er et lækkert kamera... ;) Ej, spøg til side, Sandisk Ultra 2 er det eneste rigtige til dit kamera... Der findes bare ikke bedre...
Matt B
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 19:11 #4
til triple-x

canon 28-80 usm / 75-300 usm
men mangler lidt vidvinkel

til mattbaker

Heh, som om det er et lækkert kamera... ;) Ej, spøg til side

gg d1 mark2 er lækker men prisen

sandisk ultra2 må du godt se om de har

husk og ligge svar når i skriver i får del i poingne allesammen
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 19:33 #5
hvorfor ska det netop være disse 2 butikker, og ja D1 mark 2 er skam rigtig lækker :) men jeg holder mig nu også til min 10D istedet for sådan noget bras som 1D'eren ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 21:36 #6
kender de 2 butikker ikke andet ,er det korrekt at et alm sandisk 1gb og 1 ultra ikke kan mærkes forskel på i en d10?
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 22:25 #7
okay - det er af min overbevisning at et ultra2 kort er langt hurtigere når du som du selv siger gerne vil tage mange billeder hurtigt i træk, især hvis du arbejder i RAW, den største forskel mellem ultra2 og normal er at lagringstiden forkortes.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
27. juni 2004 - 04:40 #8
He he... 1d'erne er nu stadig god nok til mig ;)
Mht. om du kan mærke forskel på ultra 1 og 2... Hmm Altså på et 10D hvor du tager i JPEG, kan du måske ikke mærke den store forskel, men lige så snart du arbejder i RAW kan du mærke det... Mit 1D'er der tager 8 billeder i sek er håbløst langsomt med et ultra 1 hvis jeg kører RAW og det bliver et 10D'er altså også!!!
Husk at det ikke kommer an på hvor stort kortet er... Et 32mb ultra 2 (hvis det findes) er ligså hurtigt som et 1GB ultra 2... Jeg ville klart vælge Ultra 2 med dine behov.
Det kan godt være det er dyrere, men du kommer ikke til at fortryde det!

Og så mht. vidvinkel... Tjek lige Sigma 17-35 ud... Den er ikke for børn ;)

-Matt B
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 09:47 #9
skal nok kigge på sigma

vedr cf kort kan dette kort bruges til noget

Performance Memory Compact Flash 1024MB 45x ULTRA

hos prc data

hvordan har i sat kameraet op mht til indstillinger inde i opsætningen uden custom og farve/skarphed osv

mail gerne dette til mig da det ligger uden for spørgsmålet

claus@sportscar.dk
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2004 - 00:39 #10
hvor har dette kort på lager ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. juli 2004 - 10:09 #11
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2004 - 15:29 #12
husk svar

handler de med offentlige firmaer ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2004 - 12:02 #13
fandt selv kortene hos digital4u.dk som har dem hjemme
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. juli 2004 - 16:19 #14
ønsker ikke point :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 21:56 #15
du må gerne få lidt for dit forsøg
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. juli 2004 - 22:11 #16
nej tak :)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2004 - 12:49 #17
ok iorden hvis i fortryder så sig lige til
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. juli 2004 - 14:26 #18
jetdirect - hehe har nok point til at stille spørgsmål resten af livet.