Avatar billede jailbird Nybegynder
25. juni 2004 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win95 / 98 spil virker ikke til XP

Hej,

Jeg har lige været nede og købe Sim City 3000 til min computer.

På bagsiden står der godt nok at spillet virker til Win95 og Win98 men ikke noget om XP - hvilket jo er forståeligt nok, da XP ikke var tilgængeligt den gang.

Men når jeg nu installerer det på min computer, så virker installationen fint men når jeg åbner spillet tænker den lidt og så sker der ikke mere.

Jeg kiggede rundt i bibliotekket hvor spillet er installeret, og det lader til at XP ikke kender nogle af fil-typerne.

Kan man selv ændre det så man kan spille de de spil som er til win95 og win98????
Avatar billede maksdal Nybegynder
25. juni 2004 - 11:25 #1
Find .exe filen som starter spillet og højreklik på den, vælg egenskaber/properties og tryk på fanebladet compatibility. Der kan du vælge hvilken "windows version" der skal køre det. Virker ikke altid men et forsøg værd.

Ellers må du installere win98 for at køre det...
Avatar billede jailbird Nybegynder
25. juni 2004 - 11:31 #2
hvis man nu ændre det til at kører i win98, sker der så mærkelige ting med XP'en? det jeg tænker på er, om den så lige pludselig tror den er win98 i andre tilfælde også?
Avatar billede maksdal Nybegynder
25. juni 2004 - 11:34 #3
Nej der sker ikke mærkelige ting med XP'en. Det eneste der kan ske er at den ikke vil køre spillet i win98/95 mode, men det er da et forsøg værd.
Avatar billede dnx Nybegynder
25. juni 2004 - 11:34 #4
Jeg kan ikke forstå at du ikke kan kører sim city 3000 på en xp... en af mine venner gør det & jeg har selv kørt det på en win 2000
Avatar billede dnx Nybegynder
25. juni 2004 - 11:36 #5
Hvad får du af fejl når du prøver at kører spillet ?
Avatar billede jailbird Nybegynder
25. juni 2004 - 11:37 #6
Ingen fejl. Den tænker sig bare lidt om, og så sker der ikke mere. Den låser ikke, for jeg kan sagtens fortsætte med at arbejde i XP.
Avatar billede dnx Nybegynder
25. juni 2004 - 11:47 #7
Prøv at afinstallere det og så installere det igen.... efter du har geninstalleret det så genstart & prøv at kør det....
Avatar billede jailbird Nybegynder
25. juni 2004 - 11:52 #8
takker for tips'ne... DNX>> kan du ikke lige oprette et svar så du også kan få point
Avatar billede dnx Nybegynder
28. juni 2004 - 16:57 #9
Fik du det til at virke ?