Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 18:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Digikam, uden lager-tid

Hej! Hvis jeg skal have et Digicam uden lager-tid til en ok pris, hvad skal jeg så købe ?

/G
Avatar billede mc_goblen Praktikant
24. juni 2004 - 18:25 #1
Kommer jo lidt an på hvor meget du vil betale.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 18:33 #2
MAX 6000
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 08:07 #3
Er der ikke nogen af jer der har forstan på Digicams?
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 14:53 #4
ved ikke hvad du mener med lager-tid - men alle digi cams er samlet på denne side www.dpreview.com - hvis jeg var dig ville jeg vælge et canon produkt. hvis du udyber lager-tid vil jeg gerne kigge nærmere på et kamera til dig

fortæl også gerne hva det skal bruges til?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 15:01 #5
Et Spejl-Reflex cam! har kun den "lagertid" det tager at gøre filmen klar! Et Digital lager billedet i en form for ram-lager, der er somregl kun plads til 2-3 billeder, også tager det op til 10 sek at gemme dem!

Jeg vil gerne have et digicam! Hvor du kan tage 20 billeder lige efter hinanden!
Tage billeder af bla. hunde, de er svare at få til at stå i en spec. stilling, så skal det gå stærkt.

/G
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 15:06 #6
nu siger du et spejl-reflex kamera - for at gøre dig opmærksom på det findes der også digitale spejlreflex kameraer.

Der er en del ting der spiller ind her, for det første hvilke type kort du bruger, her ville jeg vælge et CF ultra2 kort, som har en hurtig lagringstid. og 20 billeder i træk tror jeg ikke der er et digital kamera der kan endnu. men er selv ejer af et CanonD10 som tager mener dt er 8 billeder i sekundet.

men så snakker vi også en pris på 15.000. hvis jeg var dig ville jeg spare lidt mere op og kigge på Canon 300D som er lavet til amatør fotografen som gerne vil ha et billigt og godt kamera. læs mere om de forskellige kameraer på www.dpreview.com
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 15:21 #7
Ja, du har ret. Jeg så det her:

http://www.dpreview.com/gallery/?gallery=sonydscf828_samples/
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43304

Sony DSC-F828, det koster godt nok 7.000kr. Men jeg tror helt klart det ville være det hver.

Det har også en Lysfølsomhed ned op til 800, så det er også godt til de stille sommer aftner.

Jeg takker for snakke/svaret ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 15:49 #8
okay gregers - husk at købe ultra2 kort til det hvis du ikke gider den lange lagringstid, og husk på sonys kamera har fast objektiv
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 15:50 #9
ønsker ingen point
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 19:59 #10
Ja okay, det var måske hver at tage med....

Jamen så takker jeg, endnu engang
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2004 - 20:13 #11
ja altså jeg ville ikke kunne leve med et fast objektiv da jeg ville blive træt af det i længden, mange kan godt lide, så det er en ren smagsag. dog en ting du skal tage stilling til inden du vælger at købe det.