Avatar billede vallemanden Nybegynder
24. juni 2004 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opstart af dansk WWII side

Hej

Vi er 2 karmerater der overvejer at starte en side omhandlende anden verdenskrig, selve emnet er ikke fastlagt endnu, men det bliver noget med enten ubåde, waffenSS eller deromkring.
vi kunne så godt bruge flere (en til to) personer med kenskab og interesse i anden verdenskrig, en smule kendskab til webprogramering ville være dejligt, men det er absolut ikke en nødvendighed.

Der er ingen der kommer til at tjæne penge på det, det skal være ren interesse der driver værket.

Min tanke var at få en stor database opbygget på et tidspunkt over div.(omhandlene det emne vi nu finder) fra WW2, som så kan bruges som et opslagsværk senere hen.

P.T. er projecket kun på idé basis

Venlig hilsen

Vallemanden
prog (a) night.dk
Avatar billede codebase Praktikant
24. juni 2004 - 13:59 #1
Avatar billede vallemanden Nybegynder
24. juni 2004 - 15:42 #2
-> codebase
????
mener du at der findes sådan en side eller hvad skal jeg bruge det link til?
Avatar billede dennismp Nybegynder
28. juni 2004 - 02:53 #3
hmm.. hvis i skriver om ubåde, hvad skriver i så? Er det en samling af specifikationer over typer af ubåde - beskirvelser, eller er det slag hvor disse indgår?

Grunden til at jeg spørger - er at jeg har et projekt, som godt kunne drejes ind i "jeres" retning, ved at gøre brug af jeres side. Ikke sådan direkte, men indirekte. (og den er også på idé basis , der er en masse andet der skal laves først :))
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. juni 2004 - 10:18 #4
hej Dennismp

Vi har ikke nogen side oppe endnu, og vi er ikke blevet enige om hvad vi rent faktisk skal skrive om da WWII jo er et kæmpe område.

Men hvad går dit projeckt ud på?

prog@night.dk
Avatar billede dennismp Nybegynder
28. juni 2004 - 12:29 #5
Det er et "lille" spil. Tænkt som et turbaseret wargame, hvor man styrer flere enheder (med forskellige fordele/ulemper) rundt på et kort. Jeg har aldrig haft noget med militæret at gøre, så planen var egentlig selv at opfinde nogle enheder - men man kunne jo sagents bruge enheder fra WW2 - og vi siger at jeg gjorde det, så kunne man snildt linke inde fra spillet til jeres hjemmeside, hvor man så kan læse mere om en enhed. Omvendt skulle spillet jo så bruge lidt fakta.

Spillet er hovedsagelig tænkt som eet afløser når folk er trætte af hjertefri. Dvs intet vildt - men det bliver stadig et halvstort projekt, så det er stadig noget jeg render rundt og tænker over.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. juni 2004 - 12:33 #6
oki, det lyder fedt, det må vi lige tale mere om
Avatar billede dennismp Nybegynder
28. juni 2004 - 12:40 #7
Jeg har smidt en mail i din retning
Avatar billede vallemanden Nybegynder
23. juli 2004 - 05:44 #8
--> dennismp

Vi har bestemt os for at vi vil koncentere os om ubåde
Avatar billede jcop Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:13 #9
Hej vallemanden.
Jeg har igennem haft en lignende ide om at lave et dansk WWII website.
Har en stor interesse for emnet. M.V.T. "website opbygning" så kan jeg self. skrive html, lidt php, og noget css. Jeg interesserer mig dog mest for design. Så har arbejdet meget med photoshop, og er nu gået i gang med at arbejde med flash.
Skriv endelig tilbage, hvis min deltagelse kunne have interesse.
M.V.H. Jakob
PS: I kan tjekke www.unsavorygaming.tk, min sidste side, som sjovt nok handler om et WWII spil.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:06 #10
Fed side!!

Jeg er meget int. da ham jeg ville starte sidden op med er hoppet fra

MSM
brian@night.dk
Avatar billede vallemanden Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:13 #11
msn