Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 10:20 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

7 iexplore åbner sig selv uden min vilje. Hvorfor?

Jeg er ny her og har brug for lidt tålmod fra en flink ånd.
Tak på forhånd.
mine problem programmer hedder sikkert
purityscan.exe et al
Avatar billede ebe Praktikant
24. juni 2004 - 10:22 #1
her en beskrivels og hvordan du fjerne den.
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/adware.purityscan.html
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 10:23 #2
Jeg har en standard smøre jeg fyrer af når der kommer et sådant spørgsmål.
Vi skal kunne se hvad vi er oppe i mod, så du skal gøre følgende:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Hent disse to programmer
Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv. Det kan gå grueligt galt :O)
Avatar billede ebe Praktikant
24. juni 2004 - 10:24 #3
hent derefter spybot fra
http://www.safer-networking.org/
hent alle opgraderinger til det og kør computeren igennem.
Avatar billede ebe Praktikant
24. juni 2004 - 10:26 #4
ellers følg andersenph´s standardsmøre :)    Den virker!
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 10:29 #5
Tjaaa -> ebe -> dit link er sq da ellers også godt.
Det kan godt være at det bare er det der skal til :O)

Men for en sikkerheds skyld kunne vi jo godt lige checke det hele igennem....
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 10:54 #6
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/adware.purityscan.html
er afprøvet men virker ikke. Spybot har jeg kørt 10 gange de sidste par dage og den har heller ikke fanget skurken.
Jeg vil gerne sende HijackThis, her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:52:37 AM, on 6/24/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Dantz\Retrospect\retrorun.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesbs32.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesrv31.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Documents and Settings\Erik\Desktop\HijackThis.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\SxgTkBar.exe
C:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
C:\Program Files\Creative\Sharedll\Mediadet.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\msoffice.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\WINDOWS\cleaner.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\msoffice.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SxgTkBar] SxgTkBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Pinger] c:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe /run
O4 - HKLM\..\Run: [TMESRV.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESRV31.EXE /Logon
O4 - HKLM\..\Run: [TMERzCtl.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE /Service
O4 - HKLM\..\Run: [TMEEJME.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TMESBS.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE /Client
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37469.2676388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 11:00 #7
Jeg kigger den lige igennem for dig nu...
Der går lige lidt så kommer jeg med nyt...
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:07 #8
Jeg sidder parat ...
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 11:17 #9
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Andet vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Hvis du har Windows 98 eller 2000, kan du ikke slå systemgendannelse fra, fordi det findes ikke i de versioner.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Click på Fix checked.
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present (disse to 06´ere skal kun fixes, hvis ikke du selv har lavet restiktioner for internet explorer.)

O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com (denne tror jeg ikke du skal beholde)

Denne kan du også fixe. Den ligger bare og sluger kræfter. Den slettes ikke, men den startes ikke op efter du har fixet den:
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:25 #10
''Klik ok og genstart.''

betyder det genstart komputeren?

eller bare efter at have slået systemgendannelsen fra?
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:28 #11
Desuden
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll

burde være ok, jeg bruger det meget -- et suverænt voice recognition program.
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:28 #12
jeg forstår ''genstart'' nu
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 11:28 #13
Du skal klikke ok når du har slået vingen fra i systemgendannelse og så skal du genstarte maskinen :O)
Og så fortsætter du med mine instrukser...
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 11:30 #14
Ok så lader du:O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll være :O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:53 #15
Det lader til at hele molevitten er der endnu. Mit system er på engelsk. Jeg har flueben på 'turn off system restore'
Er det muligt at djævelen bor på:
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 11:50:17 AM, on 6/24/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Dantz\Retrospect\retrorun.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesbs32.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesrv31.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\SxgTkBar.exe
C:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Creative\Sharedll\Mediadet.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\cleaner.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Erik\Application Data\belh.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Erik2002\zip\googletoolbar\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SxgTkBar] SxgTkBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Pinger] c:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe /run
O4 - HKLM\..\Run: [TMESRV.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESRV31.EXE /Logon
O4 - HKLM\..\Run: [TMERzCtl.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE /Service
O4 - HKLM\..\Run: [TMEEJME.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TMESBS.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE /Client
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [Uuse] C:\Documents and Settings\Erik\Application Data\belh.exe
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37469.2676388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 11:57 #16
Desuden hopper der jævnligt et vindue frem som siger

Windows error service
Windows detected Spyware on your computer
Download free Spyware Scanner / Remover
OK / Cancel

godt ell ej?
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 12:01 #17
jeg kigger lige på resultatet og vender tilbage om 5 minutter...
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 12:07 #18
Du skal fixe følgende:
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe

Derefter skal du:
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
Slet dem og genstart og kom med ny log
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 13:45 #19
Jeg gjorde hvad du sagde og slettede de tre programmer.
De er der sørme endnu/igen.
Ligger der mon en genskaber et sted?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 1:45:35 PM, on 6/24/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Dantz\Retrospect\retrorun.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesbs32.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesrv31.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\SxgTkBar.exe
C:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Creative\Sharedll\Mediadet.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\cleaner.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\LocalService\Application Data\belh.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\bhui.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Erik2002\zip\googletoolbar\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SxgTkBar] SxgTkBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Pinger] c:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe /run
O4 - HKLM\..\Run: [TMESRV.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESRV31.EXE /Logon
O4 - HKLM\..\Run: [TMERzCtl.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE /Service
O4 - HKLM\..\Run: [TMEEJME.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TMESBS.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE /Client
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37469.2676388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 13:47 #20
PS. Kunne det være en af de her?

O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 13:48 #21
De er godt nok sejlivede.
Jeg skal lige læse lidt på lektien tror jeg.
Der går lige lidt inden jeg vender tilbage.......
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 13:49 #22
012´erne er gode nok. Dem må du ikke fixe.

015´erne kan du godt fixe, men jeg tro ikke det er dem.....
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 13:49 #23
Ok. Jeg tager selv en fortjent lur.
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 14:04 #24
http://www.pestpatrol.com/PestInfo/g/gigatech_superbar.asp
Her er noget til at fjerne superbaren med
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 14:07 #25
http://www.pestpatrol.com/PestInfo/a/adrotator.asp
Og her er den til adrotator

Fjern de værdier i registreringsdatabasen som der er beskrevet i de to links. Så skulle du være dem kvit.
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 15:31 #26
jeg begynder med
Begin by backing up your registry and your system, and/or setting a Restore Point
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 16:08 #27
backed up my registry and my system, and/or set a Restore Point

så siger PestPatrol at gå ind på regedit.
det vil min compuer ikke
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 17:15 #28
Jeg prøvede for sjov at rename disse tre filer for at se om de blev genskabt et andet sted fra.
Nu er der to af hver, den renamed og den med det tidligere navn.

O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 18:03 #29
PS.
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe

disse tre sataner hijacker regedit så man ikke kan komme ind i den
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 19:07 #30
Sidste spørgsmål hvis du er blevet træt af mig:

hvordan kommer man ind i registry uden at bruge regedit?
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 20:07 #31
Jeg er lidt ude på dybt vand, men prøv at skrive cmd i kør.
Så kommer du ud i en dos promt.
Skriv så stien til de tre sataner a la C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe og delete. Tryk enter

Tag een af gangen...

Prøv så at komme i regbasen...
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 20:11 #32
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Ellers prøv at fjerne dem med dette lille læææker program :O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
24. juni 2004 - 20:35 #33
Tusind tak.
Jeg forsøger endnu en gang.
Hvordan giver jeg dig de points?
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 07:14 #34
Det gør du når jeg har lagt et svar :O)
Men jeg synes nu lige vi skal have renset din pc først...
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 08:18 #35
Super !
Mens folk her sov var jeg ude og lede:

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37869

Der var en anden med helt samme problem og indgen løsning.
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 09:01 #36
http://downloads.subratam.org/KillBox.zip
http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBoxBrugsanvisning.htm
Prøv også dette program til at slette dem.
Fortæl mig hvordan det går.....
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 09:12 #37
Boot på din XP CD, vælg "R" for Repair, vælg konsolmode.
Du får nu en "DOS" prompt, her skifter du til C:\WINDOWS\System32\inetsrv\og skriver:
del services.exe og trykker <Enter>, Det skal slette filen.
Kommandoerne er som følger:
Du ender med C:\> her skriver du cd windows\system32\inetsrv <Enter>
Så har du C:\WINDOWS\System32\inetsrv> her skriver du del services.exe <Enter>

Det samme gør du med de andre to
Genstart så og en ny log.
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 09:27 #38
Det er ikke så meget at kunne slette de tre filer som er problemet, men mere at der er en 'skaber' i baggrunden som gendanner dem hvergang de er slettet. -- tror jeg. Kan det være sandt?
Men jeg kan prøve at finde en der har den CD. Min ligger i Nepal hvor jeg bor fast.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 9:25:53 AM, on 6/25/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\SxgTkBar.exe
C:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\Program Files\Creative\Sharedll\Mediadet.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Dantz\Retrospect\retrorun.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesbs32.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesrv31.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\cleaner.exe
C:\Erik2002\zip\googletoolbar\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\bhui.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SxgTkBar] SxgTkBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Pinger] c:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe /run
O4 - HKLM\..\Run: [TMESRV.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESRV31.EXE /Logon
O4 - HKLM\..\Run: [TMERzCtl.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE /Service
O4 - HKLM\..\Run: [TMEEJME.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TMESBS.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE /Client
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SpyHunter] C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter\SpyHunter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37469.2676388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 09:38 #39
http://amazingtechs.com/index.php?showtopic=14379&hl=arpa\.exe

her er en anden som studerer denne nye satan
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 09:48 #40
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 10:02 #41
C:\WINDOWS\system32\arpa.exe
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\bhui.exe

Jeg er temmelig sikker på at det er disse filer der skaber problemer.
Slet dem i fejlsikret eller med de værktøjer jeg har givet dig.
Fix:
O4 - HKLM\..\Run: [SuperBar.Component] C:\WINDOWS\system32\inetsrv\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdRotator.Application] C:\WINDOWS\system32\drivers\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{357AA41A-B7A8-4632-A27D-5B980B25CF43}] C:\WINDOWS\system32\wbem\svchost.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: http://*.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: http://*.xxxtoolbar.com
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 10:18 #42
http://amazingtechs.com/index.php?showtopic=14245&hl=arpa\.exe
siger at han og andre han slettet de filer i en uendelighed og de vender tilbage hver gang:

After 24 hours solid of this rubbish I've finally cracked it. Found the actual XML pages that come up trying to divert you to more viruses the "Windows error Etc" in the WINDOWS directory, about 10 of them, deleted them all. Then deleted all the files in the ACCESSABLE date in the WINDOWS directory of the time I contracted the virus. Got rid of ALL the Windows Explorer related stuff, IE: Google bar, Real Bar. Etc... So for anyone with the same problem, search for all the .exe's dates and times that you got the virus because it seems if there's just ONE (of seemingly 10 or so that I had, including PING, REGEDIT, NOTEPAD, WORDPAD) that's of the original contraction, however many times you delete the other's that have been replicated, they will always come back. It was PING.exe (THat would've executed through CMD prompt had I typed it) that was originally still there that I hadn't seen and seems to have been it. Everytime I was trying to use WORDPAD or NOTEPAD it was just reloading the viruses it seems. Very clever and very tricky to spot.
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 10:27 #43
Ja men han siger også at du skal slette alle de filer der er kommet ind på din pc. den dag du fik snavset :O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 11:08 #44
er i gang med det
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 12:26 #45
Hej igen.
Nu har jeg "clean machine" igen. (loggen er nedenunder). Jeg slettede et par flere ting samtidig.
Du skal have tusind tak for din hjælp. Du får de points. Bare sig hvordan.
Erik
PS. Hvis der er mere som sløver cpu'en ned så vær sød at sige til.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:25:35 PM, on 6/25/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\WINDOWS\System32\TPWRTRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\SxgTkBar.exe
C:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE
C:\WINDOWS\System32\TFNF5.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\Program Files\Creative\Sharedll\Mediadet.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Dantz\Retrospect\retrorun.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesbs32.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\Tmesrv31.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Erik2002\zip\googletoolbar\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rangjung.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2843DAC1-05EF-11D2-95BA-0060083493D6} - C:\Program Files\Dragon6\NaturallySpeaking\Program\web_ie.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SxgTkBar] SxgTkBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Pinger] c:\toshiba\ivp\ism\pinger.exe /run
O4 - HKLM\..\Run: [TMESRV.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESRV31.EXE /Logon
O4 - HKLM\..\Run: [TMERzCtl.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMERzCtl.EXE /Service
O4 - HKLM\..\Run: [TMEEJME.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMEEJME.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TMESBS.EXE] C:\Program Files\TOSHIBA\TME3\TMESBS32.EXE /Client
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SpyHunter] C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter\SpyHunter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tif: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37469.2676388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 12:28 #46
Det var fanenme et godt stykke arbejde vi gjorde der :O)

Og nej der ligger ikke mere end allerhøjst nødvendigt i de log nu.

Du markerer mig som svarer ude i boxen til venstre og accepterer derefter :O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 18:22 #47
Har klikket. Fik du dem?
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 18:43 #48
Nej du skal markere mig i boxen først :O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 21:49 #49
Hvor er boxen?
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. juni 2004 - 22:56 #50
Så lykkedes det :O)
Mange tak for point ;O)
Avatar billede rangjung Nybegynder
25. juni 2004 - 23:47 #51
1000 tak. over and out.
Erik