Avatar billede theriz Nybegynder
21. juni 2004 - 19:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lav lydniveau på fjernsyn

Hejsa
Jeg har en computer med asus a7nx deluxe motherboard med onboard lyd. Jeg bruger den til at se dvd på mit b&o fjernsyn. Mit problem er at lyd niveauet på fjernsynet er meget lavt så man bliver til at skrue op for lyden og der så tilkommer meget støj. Jeg har forsøgt to opstillinger: jack stick til phono stik omformer i comp og så phono stik til tv hvor det sidder i et scart stik til phono stik og svhs stik omformer (giver det mening?). Den anden opstilling er hvor lyden går ind i aux stikket i tv'et - også med hjælp fra en omformer. Den første opstilling er lidt bedre men stadig noget dårlig, hvilket man opdager når man skifter til alm kanaler. Nogen forslag?
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juni 2004 - 19:09 #1
Har du skruet lyden op i pc'en? Ellers skal du have fat i din mixer i pc'en og skrue op. Det skal både være in og out, da lyden kører igennem pc'en, som jeg forstår det.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juni 2004 - 19:10 #2
Jeg misforstod dig vist. Det er kun i out i mixeren du skal kigge på.
Norbert :-)
Ellers tag lyden fra hovedtelefonudgangen. Det kan være, det hjælper.
Avatar billede theriz Nybegynder
21. juni 2004 - 19:12 #3
Har prøvet at skrue op for lyden alle steder. Både i afspilleren og mixeren. Jeg bruger den udgang som jeg bruger til mine pc højttalere normalt.
Avatar billede theriz Nybegynder
26. juli 2004 - 17:19 #4
lukker
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juli 2004 - 17:21 #5
Det var ærgerligt, at vi ikke fandt en løsning :-(
Men alligevel, ha' en go' dag
Norbert :-)