Avatar billede asbjornthorlacius Nybegynder
21. juni 2004 - 15:11 Der er 5 kommentarer

Hvad kendetegner et godt digitalt videokamera?

Jeg vil gerne vide hvad et godt digitalt videokamera skal kunne. Jeg overvejer at købe et Canon MV730i. Jeg har fået at vide at denne model har en opløsning på 800.000 pixels hvilket umiddelbart ikke lyder af meget hvis man sammenligner det med et digitalt fotografiapparat som jo normalt har flere megapixel. Jeg søger ikke et ekspert-luksus videokamera, men dog et fornuftigt et. Jeg savner også noget sagligt stof om digitale videokameraer, men kan intet finde på nettet udover reklamer. Så jeg ville også høre om der er nogen der kan henvise til et sted på nettet der drejer sig om digitale videokameraer. På forhånd mange tak.
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. juni 2004 - 15:15 #1
Det er muligt at du kan finde noget fornuftig information her: http://www.imaging-resource.com/
Avatar billede asbjornthorlacius Nybegynder
21. juni 2004 - 15:19 #2
Og hvor mange RAM skal man have for at køre et redigeringsprogram som f.eks. Pinnaccle? Og hvilke andre systemkrav er der for at køre programmet?
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. juni 2004 - 15:23 #3
128 er vist bundgrænsen, men vil mene at med den pris på ram der er nu, vil jeg anbefale 512 til jobbet. Af andre krav er der vist bare at du har en ubs-port til import af videoen. Ellers skal du bare have et operativsystem der understøtter kameraet. Vil mene at win98 og frem burde kunne gøre det...
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
21. juni 2004 - 18:11 #4
Prøv dette link, her finder du svar på de fleste spørgsmål http://www.abmedia.dk/video/kamera.htm
Avatar billede asbjornthorlacius Nybegynder
24. juni 2004 - 12:34 #5
Tak for hjælpen!