Avatar billede hadi2003 Nybegynder
20. juni 2004 - 00:39 Der er 4 kommentarer

hvordan virker certifikater og private key udveksling

jeg arbejder med emnet certifikater i et netværk og har oprettet et certifikat i win 2003 server, klient maskinerne får at vide at de skal installere certifikatet når de logger på serverens IIS default side, jeg har brug for at vide hvordan kommunikation forgår og hvad er der der sker  ved certifikat, hvem har private nøgle hvordan virker kryptering, klient masikinen skal også kunne logge på iis'en over en internet forbindelse . jeg vil vide hvordan kommunikationen startet af hensyn til certifikater og ssl og udveksling af private key,,, er der nogle links der handler om emnet...
Avatar billede razor Nybegynder
20. juni 2004 - 09:52 #1
http://developer.netscape.com/docs/manuals/security/pkin/contents.htm - en ganske udemærket introduktion til public-key kryptering :-)
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
20. juni 2004 - 10:45 #2
er der ikke nogen danske sider eller link der handler om emnet
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
20. juni 2004 - 10:49 #3
jeg bruger to navne fordi det her navn har ikke ret mange point tilbage.
Avatar billede 2c Nybegynder
23. juli 2004 - 18:39 #4
Min lærer har skrevet en note om det. Den kan hentes her:
http://www.daimi.au.dk/dSik/materiale/Overview_4.pdf

Godnok også på engelsk, men punktopstilling med hvordan ssl kommunikationen starter.