Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 18:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

IP logged?

Når man ser nogle forumer står der at ipen er logged, hvordan ....... gør man det?
Avatar billede iss Novice
19. februar 2001 - 18:41 #1
$IP = $GLOBALS[\'REMOTE_ADDR\'];
$FIP = $GLOBALS[\'HTTP_X_FORWARDED_FOR\'];
if (($FIP != \"\") && ($FIP != \"unknown\")) $IP = $FIP;
$IP = explode(\",\", $IP);
$IP = $IP[0];

Er den gode og sikker måde...
Avatar billede andreas Nybegynder
19. februar 2001 - 19:31 #2
iss, hvorfor ikke bare

$IP = $REMOTE_ADDR;

????
Avatar billede boegh3 Nybegynder
19. februar 2001 - 21:04 #3
Fordi man  ved $IP = $REMOTE_ADDR; oftest kun får localhost adressen
Avatar billede iss Novice
19. februar 2001 - 21:21 #4
andreas -> Et lille hurtigr eks.:

En surfer har IP xxx.xxx.xxx.1 han bruger en proxy der har IP xxx.xxx.xxx.2.

En $REMOTE_ADDR vil være xxx.xxx.xxx.2, det er ikke brugerns IP men proxy\'s.

Hvor selv min løsning virker med flere proxy servere (dog selfølgelig ikke anonyme) og på en PHP i safe mode!

Håber det var nok svar....
Avatar billede boegh3 Nybegynder
19. februar 2001 - 21:32 #5
vil det sige at php tager et netværkskort/protokoller som proxy, for jeg havde kun problemet med pc\'ere der havde netværkskort?
Avatar billede iss Novice
19. februar 2001 - 22:23 #6
Nej, ikke helt.... Det er en stor forklaring, og jeg er ikke personen der kan forklare det skriftligt (læs: er meget svær at forså når det bliver teknisk:)) Lad os bare kort sige det ikke er netkortet (det kan ikke lave HTTP pakker) men et stykke intelligent stykke hardware/software.
Avatar billede iss Novice
20. februar 2001 - 16:50 #7
pcgamez.dk -> Er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål?