Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 19:42 Der er 22 kommentarer

CPU går på 100 % og låser spillene

Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2
AMD, Athlon Barton XP 2500+/333, BOX
Sapphire Radeon 9600XT, 256MB, Deluxe
Kingston DDR3200, 512 MB.

Spillene kører ustabilt og computeren låser.

jeg kan i ydeevne se at cpu-forbrug  stiger til 100 % når jeg spiller selv de mindst krævende spil.

Er der evt. noget som kan ændres uden videre så det ikke konstant kører på cpu`en ??

måske er processoren for lille ??

Mvh

Monsterblaster
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2004 - 19:46 #1
Hvor meget er dit cpu-forbrug på lige når du har bootet og computeren er faldet til ro igen ?
Min Barton 2500+ bruger i stilstand 0-2% og har ingen problemer med spil, så din processor er bestemt ikke for lille.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 19:57 #2
det samme her. problemet er at nå jeg kører de mest almindelige spil går cpu på 100 % konstant, hvilket til sidst gør at den lukker.

Har kørt aquamark3 til et tal på 29000 uden problemer, så der burde være masser af plads.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 20:07 #3
har du prøvet at rode lidt med sidefilen.(pagefil)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2004 - 20:07 #4
Er den fuldt opdateret på windows update, samt alle drivere til chipset og grafikkort ?
Er der scannet for virus, og spyware ?
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 20:08 #5
hvad kan man evt. gøre ved sidefilen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 20:09 #6
du kan enten sætte den op, eller fjerne den helt.

men sætter du den op, skal den være 1,5x de faktiske ram..O)
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 20:09 #7
ja alt er opdateret
det har den været flere gange uden resultat. (Har tidl. formateret-flere gange)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 20:13 #8
du kan også prøve at slå automatisk genstart fra i  egenskaber for denne computer/avanceret/start og genoprettelse..
fjern flubenet i genstart automatisk
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 20:16 #9
ok--hvordan  man det
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 20:21 #10
ok har slået automatisk genstart fra.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 20:41 #11
godt du fandt ud af det.. du kan evt også.. kigge i eventloggen(logbog), under adminstrator i kontrolpanelet.
og slå fejlen nummeret op her.>>http://www.microsoft.com/technet/support/ee/search.aspx?DisplayName=Windows%20XP%20Professional&ProdName=Windows%20Operating%20System&MajorMinor=5.1&LCID=1033

Hvis der er en gentagende fejl..!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 21:56 #12
hvordan går det.... finder du noget i loggen..?
Og bliver den ved med at opfører sig underligt..O)
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 22:58 #13
kan ikke umiddelbart se noget i loggen. Når jeg spiller er cpuen konstant på 100 %, så der er ikke meget at give af. Og det er kun Diablo 2.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 23:02 #14
hvad med pagefilen..??fik du prøvet det.?
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:05 #15
ja, det vil den vist ikke. Den går tilbage til standard
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 23:09 #16
prøv igen..og husk at trykke definer..
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:12 #17
har lige sat den til systemefineret størrelse.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:12 #18
prøver lige ja du har ret skal trykke på definer-lærer noget hele tiden
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 23:15 #19
hvorfor fjerner du ikke bare den sidefil, så er det dine ram der arbejder.. og de er hurtige.
nå, smider et svar og hopper i seng..O)
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:16 #20
var i windows hjælpefunktionen. -De skrev at sidefilerne ikke bør være på det drev hvor styresystemet befinder sig. Har flyttet den dem til andet drev på 766 kb.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:21 #21
Har slettet sidefilerne. Så må vi se hvad den siger til det
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
16. juni 2004 - 23:22 #22
jeg tro