Avatar billede martin_l Nybegynder
16. juni 2004 - 09:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"krak-funktion" på hjemmeside.

Hej eksperter,
Er det muligt at få adgang til en database med telefon, navn og adresse oplysninger på personer og firmaer i danmark til brug på en hjemmeside?
Jeg vil gerne lave en funktion på en hjemmeside, så når jeg indtaster et telefon nummer, så kommer navn og adrese frem.
De har gjort det på http://www.lasertryk.dk/default.asp?link=digitaltryk-visitkort.asp under menupunktet "BROCHURE".
Jeg vil gerne kunne designe formularen selv, så jeg kan ikke bruge de søgebokse, som degulesider.dk stiller til rådighed.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
16. juni 2004 - 09:45 #1
Det bedste svar kan du nok få ved at kontakte Krak.dk
Avatar billede moskjaer Nybegynder
16. juni 2004 - 10:07 #2
Eniro tilbyder også en lignende funktion ved jeg. Prøv evt. at kontakte dem også
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2004 - 12:17 #3
både krak, tdc og eniro tilbyder denne service - ingen af dem er dog gratis. Prisen er dog meget varierende så det er lidt hvor heldig du nu end er :)

Får du først aftalen i hus kan du derefter designe og gøre helt præcis hvad du nu end har lyst til - dog kræver det et komponent på serveren. Hvilket afhænger vist lidt af hvem du vælger
Avatar billede martin_l Nybegynder
16. juni 2004 - 12:27 #4
Hvad prisniveau snakker vi om?
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2004 - 12:51 #5
kommer meget an på hvor heldig du er må jeg sige :) og så kommer det også an på antallet af opslag. alt lige fra 5-10 øre pr. opslag til et par kroner
Avatar billede martin_l Nybegynder
17. juni 2004 - 10:05 #6
Det bliver nok for dyrt i dette tilfælde.
tak for hjælpen.
Avatar billede jobless Nybegynder
26. april 2005 - 15:08 #7
Jeg har kontaktet eniro, idet jeg er interesseret i en lignende funktionalitet.

Deres kundeservice påstår at de ikke har nogen form for data-abonnement el. lign., så jeg er interesseret i at høre hvilke muligheder der er (evt. service-navne) fra de nævnte udbydere?
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2005 - 16:52 #8
jeg har et tilbud liggende fra krak som de kalder "Kraks XML service - tlf. nr. til adresse". Vi benytter selv TDC men har ikke hverken tilbud eller noget liggende så ved ikke hvad deres produkt hedder.
Avatar billede jobless Nybegynder
26. april 2005 - 20:02 #9
Jeg har idag forespurgt både hos tdc og krak.

De vil begge vende tilbage, og normalprisen hos tdc er vist 12.000,- pr. år, for alle de opslag man vil lave.

Må jeg spørge hvilke priser I har på hhv. tdc og krak ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2005 - 21:14 #10
kraks indehold en del flere ting en bare opslag - også vask af en masse adresser og det var ikke specificeret ud. tdc-aftalen havde jeg ikke noget med at gøre og da jeg ikke kan finde tilbuddet kan jeg desværre ikke give det prisen :(