Avatar billede kurthl Nybegynder
15. juni 2004 - 19:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på CF kort type 1 og 2

Hvad er forskellen på type 1 og 2, Og hvad er bedst til Canon powershot pro 1.
Avatar billede Beach Mester
15. juni 2004 - 23:03 #1
CF står for CompactFlash Card. Som navnet antyder, er dette nogle meget kompakte lagringsmedier, men med en meget stor kapacitet. Der findes 2 forskellige slags udgaver; Type I og Type II.

Type I kortet er designet og baseret på PC Card (PCMCIA = Personal Computer Memory Card International Association) standarden og kan ved hjælp af en PC Card adaptor nemt anvendes i denne type udvidelsesporte.

Kortet er på størrelse med en tændstikæske og med en vægt på ca. 14 gram er det et perfekt lagringsmedie til den lange række PDA'er, digitale kameraer m.v., som er designet til at understøtte Type I kortet direkte. I Type I kortet er der ingen bevægelige dele, hvilket giver den ideelle balance mellem strømforbrug, hastighed og produktholdbarhed. Kapaciteten spænder fra 2MB-1GB.

Type II kortet er en smule større og passer derfor direkte til PC Card porte. Denne type adskiller sig ved at den forefindes i to varianter. Den ene har bevægelige dele og betegnes derfor som Mikroharddisk / MicroDrive, hvilket giver øget strømforbrug og naturligvis en lille risiko for hardwarefejl, men det opvejes dog af den større kapacitet, denne type kan tilbyde. Den anden er et ægte type II kort uden bevægelige dele, men er meget mere kostbar end mikroharddisken. Begge typer anvendes i lidt større computere, bl.a. Psion netBook / Seies 7 og HP Jornada 720. Kapaciteten spænder fra 170MB-3GB.

--->

Dit kamera kan både bruge type I & II kort, og det er derfor lidt op til dit forbrug hvad du skal vælge:-)

//Beach
Avatar billede kurthl Nybegynder
18. juni 2004 - 21:57 #2
Jeg accepterer dit svar, men må indrømme at det er nogle meget små tændstikæsker du er i besiddelse af. ;0) Ellers et godt og, så, vidt jeg kan se, brugbart svar tak for det
Avatar billede Beach Mester
19. juni 2004 - 04:09 #3
Det har du sgu egentlig nok ret i, det var en overdrivelse med ben i:-)

//Beach
Avatar billede kurthl Nybegynder
19. juni 2004 - 11:06 #4
spm er stadig flagmarkeret som gult, men jeg har jo acc svaret, hvordan giver jeg dig pointene, og hvordan får jeg flagmarkerte det som acc.
Avatar billede Beach Mester
19. juni 2004 - 15:34 #5
Hvis du vil acceptere mit svar skal du klikke på mit navn ude i venstre side ud for accepter-knappen, og derefter trykke på accepter. Så skulle den være der:-)

//Beach