Avatar billede mmf Nybegynder
13. juni 2004 - 20:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formular i PDF

Kan nogle af jer eksperter hjælpe mig. Jeg skal lave en pdf fil, hvor brugerne skal kunne udfylde en formular. Hvilket program bruger man, og hvordan.??
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:08 #1
Man bruger Adobe Acrobart, seneste version hedder 6 men du kan også bruge version 4 eller 5. I programet er en række formularværktøjer hvormed du "tegner" de input-felter der skal være i din formular og i en indstillingsdialogboks (properties) indstiller du hvilken slags input det enkelte felt skal modtage m.m.
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:09 #2
Acrobart=Acrobat
Avatar billede mmf Nybegynder
13. juni 2004 - 21:15 #3
Det har jeg prøvet ved at vælge. Tools - Advanced Edeting - Forms - Text Field Tool. Men jeg kan ikke skrive i Text Fieldet. Hvad kan jeg gøre glat. Bruger Acrobat 6.0
Avatar billede mmf Nybegynder
13. juni 2004 - 21:25 #4
glat = galt
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:26 #5
Det er ikke lige til at sige men har tjekket indstillinger af feltet, at f.eks. ikke er sat til read only eller begrænset til 0 karakter?
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:28 #6
Og ja, du har vel skiftet værktøj til tekstværktøjet. Du kan ikke skrive med tekstformværktøjet, det bruger du "kun" når du skal redigere i selve udseende og indstillinger af feltet.
Avatar billede mmf Nybegynder
13. juni 2004 - 21:31 #7
Lige 2 spørgsmål. Kan en alm. acrobat reader åbne og udfylde denne formular, og sidst hvordan giver jeg dig point?? 1000 tak for hjælpen.
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:56 #8
Ja, Acrobat Reader 4 og 5 og Adobe Reader 6 (som den hedder nu om dage) kan bruges til at udfylde felterne.

om points: nederst har du en liste over de svar du har fået her klikker du på spe og accepterer.
Avatar billede spe Nybegynder
13. juni 2004 - 21:58 #9
Hvis det er både reader 4, 5 og 6 der skal kunne åbne din pdf skal den selvfølgelig være gemt som pdf 1.3 (version 4)
Avatar billede farmer Nybegynder
30. juli 2004 - 01:13 #10
Jeg e rogså på jagt efter en form, hvor der kan laves feltcheck og som kan bruges på windows, linux og mac.

Kan jeg bruge en sådan form, som fra dette spørgsmål på alle systemer? Og er der feltcheck??

Der gives point på http://www.eksperten.dk/spm/523134 :-)