Avatar billede ahjac Nybegynder
13. juni 2004 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opretning af et personregister i et worddokument

Et af mine worddokumenter vil jeg gerne afslutte med at oprette et personnavneindex, og altså ikke et kapitel eller overskriftsindex. Da det måske drejer sig om nogle hundrede navne, er den ideelle løsning den, at der ikke skal ændres i typografien. Jeg har XP-Pro.
Mvh.  ahjac
Avatar billede jkrons Professor
13. juni 2004 - 20:41 #1
Den nemmeste løsning er formodentlig at bruge Words indbyggede stikordsregisterfunktion - hvis du ike har et stikordsregister i forvejen. Har du det, er der nok ikke nogen geniale løsninger tilbage. Så må du nok igang med noget med bogmærker og krydshenvisninger. Eller manuel indskrivning.
Avatar billede ahjac Nybegynder
15. juni 2004 - 12:38 #2
Helt fint, - Tak for det. Hverken stikordsregisterfunktion, bogmærker eller krydshenvisninger får klokkerne til at kime, - men jeg prøver. Der er jo nok  noget om det under "Hjælp"?
Mvh. ahjac
Avatar billede jkrons Professor
15. juni 2004 - 13:56 #3
For at lave et stikordsregisterm starter du med at marker det ord (navn), du vil have i registeret. Vælg derefter Indsæt - Reference - Indeks mm. (Eller i versioner før XP, bare Indsæt - Indeks mm.). Klik på Marker opslagsord. Klik på Marker. Undlad at lukke boksen ,em nmarker det næste navn. klik på Marker. Fortsæt til alle navne er markerede. Luk så dialogboksen. Skjul koderne i dokumentet (klik afsnitstegnsknappen). Gå til sidste side i dokumentet. Vælg igen Indsæt - Reference - Indeks mm.  Vælg et udseende til dit indeks og klik OK.
Avatar billede jkrons Professor
17. juni 2004 - 12:24 #4
Kunne du bruge det?
Avatar billede ahjac Nybegynder
17. juni 2004 - 14:13 #5
Med garanti, så tak for hjælpen. Jeg har på forunderlig vis fået lokket et
par knapper frem (i XP), hvoraf den ene bruges til automatisk opdatering af
registeret, så det skal nok lykkes for mig. Jeg er ikke så nervøs ved at eksperimentere lidt med de muligheder der er ved brugen af en PC.
Mvh. ahjac
Avatar billede jkrons Professor
17. juni 2004 - 16:32 #6
Det lyder godt :-) Held og lykke med det.
Avatar billede jkrons Professor
18. juni 2004 - 07:59 #7
Gider du lige lukke spørgsmålet?