Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 09:44 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Fil vil ikke slettes

Hey til allesmmmen,

Jeg har et lille problem med en fil der ikke vil slettes jeg har prøvet i fejlsikret tilstand, jeg har prøvet med DR. Delete hvis nogen kender det og der bliver filen også slettet for jeg kan finde den i min papirkurv men den er der stadig (den bliver vel gendannet på en eller anden måde tro jeg). og jeg har prøvet med et andet program der hedder The Kill Box men uden held den sidst nævnte skrev den slettede filen men den var der stadig og den var ikke i papirkurven.

Venlig hilsen Bammik.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juni 2004 - 09:53 #1
Er det en xp eller windows 2000 ?
Begge systemer har beskyttelse af vigtige systemfiler, så de blot popper op igen bagefter du har slettet dem.
Hvad er navnet og stien til den fil du prøver at slette ?
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 09:54 #2
Hvis det bare er den ene fil der skal slettes kan dette program gøre tricket for dig:

http://www.dslreports.com/r0/download/387897~efbe5f139ddc8d43a72aff9cc6340c23/DrDeleteExeandSourceRARSFX.zip ved mange kan glæde af dette
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juni 2004 - 09:55 #3
ird >> Den har han prøvet. Se spørgsmålet *s*
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 09:56 #4
*fnis* sorry sidder med kæmpe tømmermænd akkkk.
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 10:01 #5
Ved ikke om det kan hjælpe dig men fandt dette

http://www.oo-software.com/en/products/oose/

Installer det, og højreklik på filen du ikke kan slette. Vælg så "SafeErase"
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 10:22 #6
prøver lige de der links og vender så tilbage og jeg kører forresten XP.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 10:30 #7
... du har nok en eller anden mere eller mindre usynlig programstump som (gen)opretter omtalte fil under PC opstart/login. Det har jeg oplevet for noget tid siden..

Rul denne her http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml for at checke om du har "mere eller mindre usynlig programstumper" som du kan slette...

Og selvfølge check for 'virus' og deslige.
Pakken:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/127
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 10:37 #8
og stien hedder: C:\documents and settings\kim\lokale indstillinger\temp\winNc\furry\morehorny;)\a_cs-pony-boy-sm.jpg

dertil skal siges at jeg fandt kun ud af at filen er der på grund af at der kommer en dialog box op når jeg lukker mit WinNc hvor den skriver at den ikke kan slette fil i ovennævnte sti.

ved i øvrigt ikke hvor den fil kommer fra men der er også flere bruger på denne computer. :-)
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 10:39 #9
allt er tjekket for virus og spyware med AVG, AdAware og spybot.
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 11:04 #10
ird> nu har jeg prøvet dine links men DR. Delete var prøvet en gang men prøvede den på dit link uden held. og det andet link hjalp heller ikke.

Majsmarken> har downloadet programmet men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter, kan ikke se noget der virker mistænkeligt eller som om det ikke skulle være der.

jeg måske heller ikke nørdet nok på lige det område.:-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 11:23 #11
Øhhh - hvad er "winNC" ?

Det er muligt at filen/mappen ikke vil slettes pga dette ;) tegn ?

AdAware og spybot vel i opdateret versioner ?

1) Med 'regedit' søg i RegDatabasen efter entries der matcher eksempelvis [morehorny] og slet det...

2) Søg i ALLE filer under C:\Windows og/eller C:\Programmer og/eller hele C:\ for filer/programmer der INDEHOLDER strengen [morehorny].
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 11:24 #12
(Hvorfor får jeg ingen Mail besked om nye indlæg i spm som jeg også har indlæg i ???)
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 11:25 #13
Send kun én E-mail til mig, når der er indlæg jeg ikke har set i de spørgsmål, hvor jeg deltager.

fjern krydset i den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juni 2004 - 12:21 #14
Det er vel ikke sådan at du har sat den på som baggrundsbillede eller screensaver ?
http://us.vclart.net/vcl/Artists/Chris-Sawyer/index06-by-date.html
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 12:33 #15
Alle mine programmer som jeg har tjekket med er fuldt opdateret.

Majsmarken:
Med regedit fandt jeg noget som jeg nu har slettet men det ændre ikke noget når jeg prøver at slette filen.
Jeg har søgt hele min computer igennem incl. skjulte filer og mapper men den finder ikke andet end den ene sti som jeg kender.

OG WinNc er et program der er nemt at bruge hvis man skal flytte filer eller kopiere filer på sin computer (en slags stifinder). det har jeg brugt længe og der har aldrig været noget galt.

Ird: undskyld men ved ikke hvad du mener er ny her.

Tonybrandt:
jeg det blliver ikke brugt til baggrund eller screensaver
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 12:36 #16
Filen som er en .jpg fil indholder ikke noget billede i øvrigt. hvis jeg klikker på den åbner et vindue men der står bare der ikke er noget eksempel.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 12:53 #17
WinNC => http://winnc.net/ 'bare' en go' gammel Norton Commander - det anede mig. Jeg bruger selv TotalCommander nogle gange => http://www.ghisler.com/

Bare en tanke: Afinstaler WinNC  - slet alt under C:\documents and settings\kim\lokale indstillinger\temp\winNc.
Genstart og check C:\documents and settings\kim\lokale indstillinger\temp\winNc\furry\morehorny;)\a_cs-pony-boy-sm.jpg

Mht Papirkurven (læs oprindeligt indlæg) så kan du midlertidigt arrangere at slettede filer ender i de evige bitmarker med det samme og ikke i papirkurven.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 12:57 #18
Generelt værktøj:
RegCleaner - som nu hedder RegSupreme: http://www.macecraft.com/downloads/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 13:06 #20
PS: Har du en 'levende' internetforbindelse kørende under opstart ?
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 13:07 #21
Majsmarken:
Nu er det også prøvet jeg afinstallerede WinNc men kan stadig ikke fjerne den mystiske fil.
Når jeg prøver at slette den skriver den at adgangen er nægtet, kontroler om disken er fuld eller skrivebeskyttet og filen ikke er i brug.
Filen er skrivebeskyttet men det kan ikke ændres.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 13:09 #22
Slet filen/mappen med førnævnte værktøj(er)...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 13:13 #23
Også en mulighed:
Boot op i "ren" DOS - altså uden dit OS bliver vækket.
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#ntfs
og derefter manuelt kravle ned til C:\documents and settings\kim\lokale indstillinger\temp\winNc\furry\morehorny;)\a_cs-pony-boy-sm.jpg step by step og tilsidst del *.*

Det trix har jeg selv brugt et par gange på en laaaaaaaangt filnavn som Wintendo ikke ville slette...
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 13:20 #24
har prøvet regcleaner men der er ingenting. hvilket værktøj mener du at jeg skal slette filen med?
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 13:20 #25
Jed ikke hvad en levende internet forbindelse er, desværre.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 13:37 #26
Dr. Delete - findes beskrevet ved http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
Download ved http://www.dslreports.com/r0/download/387897~efbe5f139ddc8d43a72aff9cc6340c23/DrDeleteExeandSourceRARSFX.zip

eller den 17/06-2004 13:13:17 beskrevne rutine

En 'levende internetforbindelse' = Du er altid koplet på (ADSL/WebSpeed/...) og får ID adresse osv FRA internettet. Ta' netværksstikket ud FØR opstart og ka' filen så slettes - med diverse værktøjer ?
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 13:51 #27
Puha det er længe siden man har været i Dos (jeg forstår hvad du mener med at kravle ned til...) men det hjalp heller ikke at prøve der, jeg prøvede også at fjerne attibuter i Dos men det lykkedes heller ikke.

Dr. Deleate er prøvet flere gange.heller ikke der er det lykkedes.

Tak for din tålmodighed. :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 14:07 #28
Hvad siger (=skriver) den da når du vil slette filen ?

(Jeg har måtte ta' den slæbbare med ud i haven for at følge med her og andre steder... Generalen er ikke hjemme idag til at 'forstyrre')
@MyHomeGarden...
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 14:12 #29
Ja ja haven skal jo passes. ;-)

nu har jeg prøvet uden netværkskabel i, men med samme resultat.

i Dos skrive den adgang nægtet.

og i XP skriver den adgang nægtet kontroller om disken er fuld eller skrivebestyttet og om filen er i brug.
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 14:13 #30
dfilen har attributer r og a men de kan ikke fjernes.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 14:19 #31
"i Dos skrive den adgang nægtet."
- er det via http://www.riversen.dk/?side=tips.php#ntfs ?
Og du har "kravlet" rigtigt ned til stedet ?

(Den ka' jeg ikke lige gennemskue lige nu - sku' nok ikke ha' taget den svale/frokost bajer http://www.medietimen.dk/images/faxe_daaseoel.jpg ? )
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 14:34 #32
jeg er kravlet ned det rigtige sted men bare ved at genstarte og så trykke F8og der vælger jeg kommando promt (tror jeg den hedder).

Når jeg tjekker dit link er jeg ikke helst sikker på hvad jeg skal downloade,
og virker det til XP?

(gode billeder på link man bliver tørstig af at taste)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 14:59 #33
Jeg har lige prøvet http://www.riversen.dk/?side=tips.php#ntfs selv. Det tool kan tilsyneladende IKKE slette filer på NTSF kun view og copy.
Der må findes noget ude i verden...

Hvad siger Dr.Delete mere specifikt ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 15:03 #34
http://www.active-eraser.com/download.htm
(Prøver det lige selv...)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 15:09 #35
NIX - det program kan slette HELE HD - selvom det til en vis grad løser dit problem...

Ka' ikk' nå mere nu - haven/solen osv kalder...
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 15:37 #36
når jeg starter Dr. Delete vælger jeg browse finder filen der skal slettes og siger delete. så spørg den om jeg er sikker (og tro mig jeg er sikker på jeg vil slette den). og efter der kommer en boks hvor der står:

Detected NT platform; using MoveFileEx()to schedule

og der klikker jeg ok.

så kommer en nu boks hvor de står at filen bliver slettet ved næste reboot.

og gæt engang den er der stadig.

I mit XP har jeg slået system gendannelse fra når jeg gør det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 15:51 #37
Der må være 'noget' der genopretter filen ? Og det bør/må/skal findes vha  http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Hvis du ruller Dr.Delete igen UDEN reboot - er filen så 'bare' dukket op igen efter X tid ?

Kan MAPPEN C:\documents and settings\kim\lokale indstillinger\temp\winNc slettes EFTER Dr.Delete har været på banen UDEN mellemliggende reboot ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:00 #38
Prøver at finde noget om din "morehorny;)\a_cs-pony-boy-sm.jpg"

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=%22cs-pony-boy-sm%22&meta=

... det var en 'sjov' en ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:03 #39
... ellers må du rulle HijackThis - læs info på
http://www.eksperten.dk/artikler/127
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

og check reslutatet - evt copy herind...
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 16:07 #40
når jeg kører DR. Delete uden reboot forsvinder den ikke heller ikke efter et reboot, og stien kan ikke fjernes om det er før eller efter et reboot.

så lige nu er problemmet ikke at den genskaber sig selv men mere bare at slette den.

i startup programmet er der ikke noget der henviser til den samme sti så vidt jeg kan se.men er heller ikke den store computer ekspert.

(Har Bill Gates ikke en diretke linie jeg ka ringe til)
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 16:09 #41
Jeg kender siden Spywarefri og har brugt den et par gange med gode resultater men denne nød har de lidt svært ved at knække.

Min log er ren og de ser på problemmet men deres forum er bare lidt langsomt for tiden.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:25 #42
Nej - selvfølgelig vil filen først blive slettet ved Reboot - jeg 'formuledede' mig forkert... Det må være denne her faxe ting...

I startop programmet behøver IKKE at være noget med en sti til problemet men 'bare' en lille uskyldig REG eller program stump uden sti som blive kørt een gang under opstart...

Eksempel:
Hos en andet sted har jeg oplevet at 'kundens' liste over foretrukne hele tiden blev fyldt med links til 'natur/hud' billeder selv om de blev slettet igen og igen og igen.
Der var en lille hidden/usynlig s.reg fil i C:\ som blev rullet hver gang 'kundens' login blev brugt.

Har du oprettet en opfølgning til denne på http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/ ?
Hvis så henvis til denne http://www.eksperten.dk/spm/509237

http://www.dmi.dk/dmi/danmark/til_lands/kbhnsj.html - dejligt vejr i haven...
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 16:34 #43
det eneste jeg har oprettet er det her spørgsmål. det er første gang jeg er her i dette forum.

Bør jeg oprette et endet spørgmål et andet sted? og hvor?

(jeg er da snart villig til at udlove en dusør til den der løser dette problem)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:39 #44
Skriv i afdelningen: http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/ - HiJack 'nørder' kikker kun der. Hvis så henvis til denne http://www.eksperten.dk/spm/509237

Men jeg vil stadig gerne se/læse din HiJack log...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:43 #45
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 16:43 #46
OK du får den her.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:41:55, on 13-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Anycom\Anycom Bluetooth USB\BTTray.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\connmngmntbox.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\ectaskscheduler.exe
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\Elogerr.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\BROADC~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\SCRFS.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Anycom\Anycom Bluetooth USB\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {c900b400-cdfe-11d3-976a-00e02913a9e0} - C:\Program Files\webHancer\programs\whiehlpr.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Pop-Up Stopper] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 TS.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Anycom\Anycom Bluetooth USB\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\spamfighter\proxy\proxy.dll
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38039.1957407407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 16:50 #47
Nu er jeg ikke HiJack 'ekspert' men
Hvad er

O2 - BHO: (no name) - {c900b400-cdfe-11d3-976a-00e02913a9e0} - C:\Program Files\webHancer\programs\whiehlpr.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe

... under alle omstændigheder:
Skriv i afdelningen: http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/ - HiJack 'nørder' kikker kun der. Hvis så henvis til denne http://www.eksperten.dk/spm/509237
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 16:53 #48
jeg er ikke skarp i det her med hijackthis så jeg aner det ikke for at være ærlig.
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 17:07 #49
nu har jeg lagt et spørgsmål ind i det andet forum som du sagde, så ser jeg ved der sker.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 17:39 #50
Avatar billede bammik Nybegynder
13. juni 2004 - 17:45 #51
tak for det.
og tak for din tid.