Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 01:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cd drev problem

Jeg har været ved at install. xp på min pc, men kan nu kun install. xp + små programmer som winzip, winamp osv. hver gang jeg prøver på at få mine spil geninstalleret går de istå midt i installationen og forlanger så pludselig en cd nr o eller måske nr.5  som slet ikke findes og aldrig har eksisteret.
Eller pludselig kommer det efter den ikke kan læse cab1 , 2 , eller måske 3.
Jeg prøvede at sætte et andet cd-rom drev i, det hjalp åbenbart, lige indtil jeg ville install. xp om, så kom et nyt problem, det langsommere cd-drev kunne nu ikke læses xp. Her kom nu en ny  besked om fundet fejl (UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME) og lukke nu min pc ned,  bad om at få et evt. nyt hardware fjernet, det gjorde jeg og satte igen 52 speed i, det hjalp men nu er problemet med spillene dukket op igen.
første drev der vil læse xp og ikke spil er et 52x sony) det andet er et Aopne 44max det vil godtage spil, men ikke win xp )
<er der en der evt. kan fortælle mig hvad pokker jeg snart skal gøre for både at få win xp og spil i min maskine.
Har lige forladt win 98, har aldrig haft det problem før, maskinen er den samme som altid. Bortset fra den er ændret fra 1300mhz til 1600mhz.
Har fdisk og format og alt mulig andet så nu er min fantasi brugt op, og jeres sider/ og hundredevis af spørgsmål og svar gennemgået. Har I en ide??
Avatar billede nullu Nybegynder
13. juni 2004 - 08:58 #1
Har du også prøvet at lave en CMOS clear, og så kører med default settings i Bios?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 11:34 #2
... opdateret BIOS ?
... opdateret (CD-Rom)driver i XP ?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juni 2004 - 11:42 #3
Hvordan er drevene jumpet, og hvilke IDE kanaler sidder de forskellige drev på?
Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 12:24 #4
Har ikke tænkt på CMOS, så det må da lige prøves, vender tilbage herefter
men måske først i morgen
Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 12:28 #5
c: drevet er Mater sammen med d: drevet der er slave sat i IDE 1
e-drevet er master sat i IDE 2
Har lige prøvet at install. Stronghold fra min gl. brænder gik fint.
brænderen er en gl. 20x10x40
så jeg fatter simpelthen ingenting.Alle mine drev er opdateret via win XP under opdatering (viste ihvertfald at ingen driver skulle opdateres)
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juni 2004 - 12:56 #6
Dvs at du kun har et drev på IDE 2?
Prøv at jumpe det til Cable Select.
Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 14:53 #7
E er en brænder og sidder alene, prøver at finde frem til Cable select
Takker
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2004 - 10:39 #8
Havde selv det samme problem for seks måneder siden på to computere. Løsningen var en biosopdatering, men pas på, hvis du ikke har prøvet det før. Led evt. efter artikler om opdatering af bios
Avatar billede conni Nybegynder
14. juni 2004 - 16:42 #9
Det må jeg se om jeg tør, er lidt bange for de der biosopdateringer.
Men jeg er ved at blive vandvittig af dette her.
Det er da på en måde rart at høre at jeg dog trosant ikke er blevet helt skør,
så tak for du kunne berette m lignende problem. Familien mener jeg er blevet tosset.