Avatar billede cheps Nybegynder
12. juni 2004 - 20:37 Der er 8 kommentarer

Abit NF7 problemer - Intet skærm billed

Igår fik jeg så sat mit system sammen som i kan se i min sign. Jeg startede med at installere Windows XP Pro på den og det gik uden problemer. Derefter tog jeg og installerede de nyeste drivere fra Abit og ATI og det gik også uden problemer.
For at chekke min temp prøvede jeg at køre 3Dmark01 og 3Dmark03 lige efter hinanden og efter dette sagde bios 40 grader på CPU, hvilket jeg ikke syntes lyder slemt.

Efter alt dette slukkede jeg så min computer og tog en pause, hvorefter jeg vendte tilbage omkring 1 time senere. Da jeg tændte den der kom der intet skærm billed, men alle blæsere og lys virkede som de skulle. Skærmen står bare og blinker som om der intet signal er. Jeg har prøvet at tage batteriet ud af bundkortet for et reset bios, men dette hjælper heller ikke.

Har prøvet andet grafikkort og skærm men intet kommer frem.
Nogle gode forslag til hvordan jeg får liv i den igen
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 20:41 #1
Tjek om du har sat dit skærm-kort ordenlig i. Og hvis du har prøvet det, så ryk lidt med skærmkortet.(inde i computeren)
Avatar billede mushkin Nybegynder
12. juni 2004 - 20:51 #2
Kør en fejlsøgning.
Pil alt overflødigt fra, undtagen skærmkort, hdd og en enkelt ram-blok.
Hvis den starter op, er det en af de dele du har pillet ud, der er defekt og dermed kortslutter systemet.
Hvis ikke, så prøv på skift at bytte de dele, der er tilsluttet.

Derefter monterer du en del af gangen, ser om den starter op, osv. For at finde frem til den defekte enhed.
Avatar billede cheps Nybegynder
12. juni 2004 - 20:51 #3
Jeg har haft skilt hele lortet af og sat det sammen igen ...... og ved sku da godt det sidder inde i computeren ....
Avatar billede mushkin Nybegynder
12. juni 2004 - 20:54 #4
Det blutonium mente, var nok at du skal prøve at rykke med kortet mens det sidder monteret i computeren.
For at se om agp-porten måske er defekt.
Avatar billede cheps Nybegynder
12. juni 2004 - 21:10 #5
Har prøvet at rykker rundt på de forskellige dele, og stadig intet. Har også haft alle de unødvendige dele fra og stadig intet.

Snakker med SHG mandag for at se om de vil returnere mit bundkort, og giv mig et nyt :)
Avatar billede mushkin Nybegynder
12. juni 2004 - 21:25 #6
Jeps, det lyder som en ide :).
Avatar billede iidomainii Nybegynder
13. juni 2004 - 23:11 #7
Har selv Abit NF7-S rev.2 mobo - og ind imellem har jeg virkelig sloges med det. Det er som regel godt men til tider opfører det sig underligt. Er i flg. andre forums bla. følsomt overfor høj temp. Prøv at se på http://forum.abit-usa.com/index - der har jeg tit fundet løsning på NF7 sjov!
Avatar billede mushkin Nybegynder
28. juni 2004 - 18:19 #8
Har du fået løst dit problem? I så fald, så husk at lukke le tråd.