Avatar billede kejsersoze Nybegynder
12. juni 2004 - 16:10 Der er 3 kommentarer

Opsætning af FTP med en NETGEAR WGR614

Jeg har nu forgæves forsøgt at oprettet en FTP-server. Jeg får konstant denne fejlbesked, når jeg forsøger at tilgå den fra internettet. På mit lokale intranet kan jeg godt tilgå den!

WinSock 2.0 Connecting to Loeve_server Connected to Loeve_server -> IP=xxx.xxx.xxx.xxx PORT=21 220 FTP version 1.0 ready at Sun Apr 30 12:53:56 2000
USER word 331
Enter PASS command PASS (hidden)
Connection failed (Connection lost) Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Dette er mine stats:
FTP-Server program: ServU 5.0 på port 21
OS: Windows XP
ISP: Cybercity (Zyxel 642R)
Router: Netgear WGR 614

I min router har jeg portforwardede både port 20 og 21. Jeg har koblet både min Symantec firewall og Windows XP's indbyggede firewall fra. Hvis man ændrer på brugernavnet når man logger ind, får man samme fejl som vist ovenfor. Det virker som om man når helt ind til min NETGEAR, men ikke videre og jeg kan ikke forstå hvorfor.
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. juni 2004 - 16:12 #1
prøv at sætte klienten til aktiv mode.

port 20 skal ikke forwardes.

hvis routeren ikke selv kan finde ud af det, skal du også forwarde alle de porte som bruges i passiv mode.
Avatar billede kejsersoze Nybegynder
12. juni 2004 - 16:18 #2
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med aktiv mode. Jeg bruger FlashFXP og jeg syntes ikke at kunne finde noget der omhandler dette. Har det noget med passiv mode at gøre?

Hvilke porte skal bruges i passiv mode, hvis jeg skal forwarde dem?
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. juni 2004 - 22:27 #3
læs denne http://www.ncftpd.com/ncftpd/doc/misc/ftp_and_firewalls.html så får du lidt styr på aktiv og passiv ftp.