Avatar billede cheps Nybegynder
11. juni 2004 - 17:45 Der er 2 kommentarer

K8S8X sATA problemer

jeg ka nemt installere win98 på den...
men ik xp når jeg prøver siger den bare der ik er noen disk i..
og når jeg lægger de drivere ud til raid controleren og prøver på at installere dem under installetionen af xp siger den ik noet.. li som den ik læser på disketten.. men den når ned o læse på den fordi når jeg prøver o sætte disketten i en anden maskien spørger den om den skal formateres nu !? altså li som om den er blevet beskadiget.. og har os prøvet o kikke om der ligger noet på disketten inden jeg insatllere.. og det gør der.. der ligger de drivere jeg har fået med som skulle virke.. jeg har os prøvet og skrivebeskytte den.. og det hjælper li meget.. den går ik videre efter der hvor man skal smide disketten i med OEM driverene :( håber der er et klogt hovede der ka hjælpe mig..
og har self prøvet og følge guiden til punkt o prikke..
Avatar billede busken Nybegynder
11. juni 2004 - 18:08 #1
Hej Cheps,

har selv haft lignende problem med min nyligt indkøbte comp. m. SATA hd. Under opstart trykkes F6 for at installere yderligere drivere og disketten sættes i - så langt tror jeg at du er nået - det lyder sådan. Hvis ikke den derefter automatisk starter en side hvor du kan vælge imellem en række forskellige drivere er din diskette defekt. Den skal fremvise de forskellige valgmuligheder som du har af drivere. Dette gjorde min disk. ikke hvorfor jeg var på Via's hjemmeside og hente den driver som skulle bruges og derefter lagde jeg denne på ny disk. og dette fungerede. Har senere fået ny original disk som fungerer perfekt.
Avatar billede cheps Nybegynder
11. juni 2004 - 18:36 #2
Jeps så langt er jeg nået.. og jeg har prøvet o besøge AsRocks hp o downloade deres nyest drivere til sata til mit mb.. men det hjælper li meget.. jeg har installeret SCSI før o der kome den lille menu du snakker om.. men den kommer ik her.. og jeg ka bare ik få den til og komme.. men synets noet af det underlige ved det er at den nærmest beskadier disketten altså så når jeg prøver på og læse den på en anden maskine så vil den først have den formateret :( og jeg har prøvet på at bytte diskettedrev det hjalp li meget..