Avatar billede morten_s Nybegynder
11. juni 2004 - 09:25 Der er 6 kommentarer

Er TStringList trådsikker

Er det Threadsafe og create samt free en en StringList.

Nogle som ved hvor man kan se en liste over hvilke komponenter som er trådsikre

mvh
/Morten
Avatar billede borrisholt Novice
11. juni 2004 - 09:35 #1
du ligger din TstringListe som et privat datamedlæem i din trå så er den sikker. Ellers er det tale om en buffer, og den er ikke sikkeret. Den må du i bekræftende fald SELV sikere en semmafor.
¨
Jens B
Avatar billede morten_s Nybegynder
11. juni 2004 - 09:44 #2
Hej Jens

Synes ikke jeg kan finde noget om dette i hjælpen, der må vel findes en liste over det et eller andet sted ?

mvh
/Morten
Avatar billede borrisholt Novice
11. juni 2004 - 09:47 #3
Jeg tror det ikke, det med hjælpen altså. Det ander er undertegnets personlige erfaringer.

Jens  B
Avatar billede morten_s Nybegynder
12. juni 2004 - 11:39 #4
Hej Jens
Jeg har et program som står og kommunikere hele tiden igennem nogle tråde, af og til sker der det at programmet enten lukker af sig selv eller man får fejlmeddelelsen:

program.exe has encountered an error and need to be closed. We are sorry for the inconvence... og eneste mulighed er at trykke close, hvorefter programmet lukkes
Jeg er ret sikker på at der ikke er et memleak, tror du årsagen kan være at jeg har brugt TSringList forkert i programmet?
Avatar billede hrc Mester
30. juni 2004 - 22:39 #5
Ud fra beskrivelsen er det ikke let at regne ud - men alt er jo muligt og din beskrivelse giver ikke mange ledetråde.

Er din liste placeret i tråden sådan som Borrisholt siger, eller ligger den et andet sted (udenfor tråden) - for så kan den let være grunden til at det går galt.
Avatar billede morten_s Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:40 #6
lukker