Avatar billede hono Nybegynder
10. juni 2004 - 13:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Diskonto og foliorente

Nogen der kan forklare mig hvad disse udtryk dækker over og præcisere hvad forskellen er

På forhånd tak

Hono
Avatar billede nordjyden Nybegynder
10. juni 2004 - 13:16 #1
Citat fra Nationalbanken
"
Diskonto
Nationalbankens diskonto er en signalrente, der angiver det overordnede niveau for de pengepolitiske renter. Ingen af de pengepolitiske instrumenter er direkte forrentet med diskontoen, men fra april 1992 og frem til nu (primo juni 2003) har foliorenten svaret til diskontoen.

Foliorente
Renten på de pengepolitiske modparters anfordringsindskud på foliokonti i Nationalbanken. I perioden fra april 1992 og frem til nu (primo juni 2003) har foliorenten svaret til diskontoen
"

Forskellen er vel ens kan man nærmest sige.
Avatar billede hono Nybegynder
10. juni 2004 - 15:00 #2
Takker