Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Brænde .avi på CD-ROM

Jeg har forsøgt at brænde en .avi film på en CD-ROM som en Video CD vha. Nero 5.5 (wizarden), men når jeg smider den i min stationære DVD-afspiller, står der:
Ilæg plade

Hvad er der gået galt og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:12 #1
Nero kom ikke med fejl overhovedet og jeg kan åbne selve .dat filen (som den hedder på skiven) på min computer.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
09. juni 2004 - 22:13 #2
Har du brugt VCD eller SVCD wiz'en i NERO?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:13 #3
Der er tale om Nero 5.5.10.56
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:14 #4
Hmmm....lige et sekund...
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 22:14 #5
kan din DVD afspille video-CD? der er nogle der ikke kan. ellers kan det være en fejlbrænding, den slags sker jo :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:15 #6
Jeg startede Nero i Wizard tilstand (det gør den default hos mig)
Så valgte jeg CD -> Compile a new CD -> Other CD formats -> Video CD
Avatar billede thesqunk Nybegynder
09. juni 2004 - 22:16 #7
Hmm.. Ja prøv som johnny_eskildsen siger.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:16 #8
hmmm...Det er en Sony og der står DVD/CD/Video CD på fronten
Avatar billede tachy Nybegynder
09. juni 2004 - 22:17 #9
med mindre du er ejer af en kiss dvd afspiller kan din dvd afspiller ganske enkelt ikke læse det codec du har encodet din *.avi fil i.

derfor skal du reencode til vcd eller svcd (men test først om din dvd afspiller kan afspille dette, selvom største delen af dvd afspillere kan dette), der efter har du en *.mpeg fil.
så går du ind i nero og vælger at brænde vcd eller svcd (alt efter hvad du har encodet i) og tilføjer din *.mpeg fil og brænder filmen ud.

der efter skulle din dvd afspiller gerne selv gå ind og læse filen og afspille det.

hvis dette ikke virker er din eneste mulighed at konvertere din *.avi fil til dvd format (*.vob fil).

programmer og guides til dette skulle gerne kunne findes på www.doom9.org, ellers kan der købes et VCD/SVCD konverterings addon til nero (www.nero.com vil jeg gætte på :) ).

-Peter
Avatar billede tachy Nybegynder
09. juni 2004 - 22:20 #10
selvom du på en måde har fået en *.svi fil encodet med VCD/SVCD codec skal den for de fleste dvd afspillere konverteres til *.mpeg fil (dette gøre ikke bare ved at omdøbe den)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 22:22 #11
Jeg har hentet et lille program der hedder AVI to VCD/SVCD/DVD converter, men kan jeg godt lave .avi filen om til et DVD format, som så ligger på en CD-ROM (altså IKKE på en DVD skive)?
Avatar billede tachy Nybegynder
09. juni 2004 - 22:28 #12
kan du sagtens ja.
så længe det ikke overskrider størrelsen på din CD-ROM.
det kræver dog et andet program og vil ikke gøre kvaliteten bedre, kun gøre filen stører.. derfor råder jeg dig til blot at konvertere filen til VCD/SVCD
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
10. juni 2004 - 12:27 #13
Takker for hjælpen