Avatar billede oldgaard Nybegynder
09. juni 2004 - 13:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

norman firewall

Hejsa
kan det være rigtigt at når jeg logger på Xp tager det en krig før jeg kan begynde at arbejde med pc? Jeg har lagt mærke til at der går ca. 30 sek. før min firewall og antivirus er klar (Norman sikkerhedspakke fra tdc)
Hvis ikke hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det?

Hilsen Niels
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juni 2004 - 13:04 #1
Ja der er rigtigt, det er af den samme årsag at jeg har smidt tdc'ssikkerhedspakke ud og installeret noget andet. Norman er noget hø hvis du spørger mig og derer gratis produkter derer bedre.

Jeg bruger Sygate's firewall og Mcafee (som jeg får af mit firma, der har betalt lisencen for mig) som antivirus kan du anvende AVG der er gratis
Avatar billede deadmez Nybegynder
09. juni 2004 - 13:06 #2
prøv at gå ind i windowsmappen... og find en mappe der hedder prefetch.... alt det der er i den.... slet det... det skulle hjælpe lidt på hvor hurtigt din pc starter op...

ellers kan du også prøve at se hvad for nogle programmer der egentlig starter op når din pc bliver tændt... det er ikke så smart at have 20 programmer som alle skal starte op med din pc....
Avatar billede gombi Nybegynder
09. juni 2004 - 13:07 #3
Ja jeg har samme problem dog ikke altid. Nogen gange kan jeg bruge pc'en med det samme andre gange går der hundrede år Aaaargh.
Så det ville jeg egentlig også gerne høre om.
Avatar billede willi Nybegynder
09. juni 2004 - 14:03 #4
Jeg pusler iøjeblikekt lidt med Norman (meget!).
Har haft samme problem som beskrevet og som ikke er løst.
Nu er der så kommet det til, at jeg overhovedet ikke kan komme på nettet hvis ikke jeg har tilladt xpde-tr (port2385) adgang (kommer Firawallen og spørger om).
Fra Norman support fik jeg besked om at det var spy-ware og dette område dækker Norman virus el. firewall ikke.
Så selvom der er noget som lukker for min internetadgang, er det hverken virus eller orme. Men spy-ware og Norman support anbefaler spybot hvilket jeg så også har anvendt men som ikke har afhjulpet problemet.
Trykker jeg tillad til disse utallige porte havner de ikke i Normans portovervågning automatisk. Men skal tilføjes manuelt.
Der er måske noget om det som bufferzone peger på.
Avatar billede oldgaard Nybegynder
10. juni 2004 - 00:54 #5
bufferzone point til dig
du haved ret efter at have smidt Norman ud og inst. Sygate og avast har jeg ikke haft problemer
Takker mange gange
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. juni 2004 - 05:29 #6
Min personlige mening er at kombination Norman Antivirus / BitGuard firewall er den bedste virusscanner kombineret med den bedste firewall, altså for den almindelige pc-bruger :o)
Og så er vi endnu engang inde i "religionskrigen"
Avatar billede gombi Nybegynder
10. juni 2004 - 16:22 #7
Er BitGuard freeware? Hvor kan man få/købe det?