Avatar billede koden Novice
08. juni 2004 - 17:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ikke huske brugernavn på DBA

Jeg er bruger af den blå avis og det irreterer mig grænseløst, at jeg skal logge på hver gang og at den kun husker mit logon i kortere tid.
Ovenikøbet kan den ingengang huske mit brugernavn.
Jeg kender ikke andre sider med så streng sikkerhed.

Jeg har skrevet til dem, men fået svar som man kunne forvente at support afd.

-------------------------------------------------
Nej desværre. Da mange har penge på deres Blå Konto, ønsker vi en så høj
sikkerhed som muligt, også når det gælder log ind. Automatisk log ind ville
give alle der benytter computeren adgang til din konto, og det er en for
stor en sikkerhedsrisiko. Der er jo heller ikke automatisk log ind til din
netbank ;-)

I øvrigt er det principielt ligegyldigt om der er få eller mange penge på
Blå Konto. Hvis du bliver holdt op på gaden er det jo lige ubehageligt om du
bliver frarøvet kr. 5 eller kr. 5.000.
-------------------------------------------------------------

jeg vil undlade at kommentere det med røveri på gaden.
Hvor er lige sammenligningen??? :-)))

Nå men her er spørgsmålet:

Kan man omgå dette på nogen måde når nu ikke DBA vil ændre det?
Avatar billede swaxi Nybegynder
08. juni 2004 - 19:18 #1
du kan muligvis lave et bookmark, der har dit brugernavn og password i get-parametrene. nu har jeg ikke en konto, så jeg kan ikke teste det, men prøv at taste følgende ind i din browsers adresselinie :
Validate.asp?gotourl=&acceptervilkaar=1&AbonnementKode=&brugernavn=xxxxx&adgangskode=xxxxxxx

ovenstående er een linie, og du skal selvf. erstatte xxxxx med hhv. brugernavn & adgangskode.
Avatar billede swaxi Nybegynder
08. juni 2004 - 19:18 #2
Avatar billede koden Novice
09. november 2004 - 11:08 #3
YES det virker sgu'
Send svar og du har point...
Avatar billede koden Novice
01. januar 2005 - 14:29 #4
jeg svarér selv for at få det lukket.
swaxi må sige til hvis han vil have point...