Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
08. juni 2004 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afkrydsningsfelt i Word97/2003

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en skabelon i Word97/2003, hvor der er nogle afkrydsningsfelter. Kan man lave afkrydsningsfelterne i VBA som vises i skabelonen (vil ikke lave afkrydsningsfelt i formular) og hvordan?

Mvh
Naviairsuperbruger
Avatar billede rvm Nybegynder
09. juni 2004 - 07:01 #1
Du kan sagtens lave afkrydsningsfelter via VBA. Lav en userform og sæt et afkrydsningsfelt på.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
09. juni 2004 - 10:04 #2
Det har intet med userformen, at gøre.

Det jeg mangler er, at man kan have en checkbox (afkrydsningsfelt) i en skabelon.

Ligesom man har en checkboks i VB, hvor man kan skrive checkbox1.checked = True.

Findes der ikke en mulighed for, at gøre dette i en word skabelon?
Avatar billede rvm Nybegynder
09. juni 2004 - 10:11 #3
Jo - men det må enten være i et fomularfelt eller på en userform
Avatar billede jkrons Professor
11. juni 2004 - 07:59 #4
Du kan godt have et kontrolelement afkrydsningsfelt i dit dokument, men du kan ikke adressere det i kode. Det kan du kun i userforms.

Derimod kan du have et formularfelt direkte i dokumentet, som du kan adressere i kode.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
11. juni 2004 - 14:45 #5
jkrons: Kan du uddybe første del af din kommentar, da jeg ikke er helt med i hvad du mener.

Jeg vil ikke lave et formularfelt, fordi det kræver man låser sektionen før det virker. Derved mister man noget af funktionaliteten i Word, bl.a. stavekontrol.
Avatar billede jkrons Professor
11. juni 2004 - 14:57 #6
Vælg væktøjelinien Kontrolelementer. Her finder du knappen afkrydsningsfelt. Med den kan du indsætte afkrydsningsfelter i dit dokument/skabelon. Når du har indsat dem alle, skal du klikke på knappen med trekanten, så der skiftes væk fra designvisning. Så kan afkrydsningsfelterne bruges, selv om dokumentet ikke er låst.

Det jeg mente med at du ikke kan adressere dem i kode er, at du ikke kan skrive en makro, der sætter, fjerner eller aflæser værdien af felterne.