Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 18:39 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

den går i stå når jeg spiller spil

hej gutter..
når jeg spiller spil,fx CS, går min comp lige pludselig i stå. Den gentager bare bare den sidste lyd, og sidder så fast. det er ret træls for kan ikk spille længere end 30 min af gangen.
Jeg bruger WindowsME 800Mhz 768 Mb Ram.
Håber i kan hjælpe
Avatar billede tubber Juniormester
07. juni 2004 - 18:57 #1
Umiddelbart lydder det til at være et varmeproblem med dit grafikkort.

Tag låget/lågerne af kabinettet og se om problemet stadig er der, forsvinder det er det helt sikkert et varmeproblem.

Du kan evt. flytte ALLE pci kort så langt væk fra grafikkortet, det kan afhjælpe det lidt, ellers en kabinetblæser eller 2 vil være fint.

Er det et grafikkort med passiv køling (uden blæser) kan der overvejes at få anden køler på grafikkortet (en køling med blæser)....

/Tubber
Avatar billede garmien Nybegynder
07. juni 2004 - 19:22 #3
Har du lavet noget specielt ved den inden den gik i stå?
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 19:28 #4
Jeg vil lige prøve det med at fjerne låget og flytte de andre pci..

nej jeg har ikk lavet noget inden.logger på, og går ind i spillet, 20 min efter sidder den fast...
Avatar billede garmien Nybegynder
07. juni 2004 - 19:29 #5
Jeg mente, dengang det begyndte at ske... havde du lavet noget der? altså inden det begyndte at ske.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 19:34 #6
go´pointe.. for så hvis, så brug systemgendannelse..O)
Avatar billede garmien Nybegynder
07. juni 2004 - 20:29 #7
Netop det jeg tænkte på ;o)
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 20:31 #8
Har lige prøvet at taget låget af den og rense blæseren... det hjalp ikk rigtig.

Nej den er først begyndt at gøre det her for nogle uger siden. men jeg har også fået nyt computer bord imellem tiden, sådan et hvor den står imellem to plader! måske er det derfor?!
Avatar billede garmien Nybegynder
07. juni 2004 - 20:33 #9
det burde ikke være problemet... medmindre du har en meget gammel køler... Men prøv en systemgendannelse!
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 20:52 #10
hmm... har lige prøvet at kigge på DirectX.. men mappen var tom! downloader og geninstaller den nu. kan det måske skyldes det?
Mit grafik NVIDIA GeForce 2 MX/ MX 400
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 21:22 #11
prøv lige at skriv > dxdiag < i kør..?
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 21:31 #12
tror jeg har fundet problemet nu.. Det er nok fordi den bliver for varm den crasher!... jeg må ud og finde en bedre køler eller et andet grafikkort!
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 21:32 #13
er der ik et program der kan måle temp når den arbejder?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 21:34 #14
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
men hvor præcist det er ..?
du kan evt. skifte blæseren..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 21:36 #15
har du prøvet nogle af tingende fra linket.>>http://fp.tiscali.dk/fpe6x100713/guider/er%20computeren%20langsom.htm

??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 21:38 #16
du kan evt. prøve riva, og underclocke det lidt..?
http://www.guru3d.com/rivatuner/
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 21:41 #17
er du på msn.. kan ik rigtig finde ud af den med at underclocke.
min msn denizt414@hotmail.com
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 21:44 #18
nope..

du trykker på den 2. trekantede knap (?), og trykker på det 1. ikon, grafikkort, sætter barrene lidt ned, trykker test, derefter save... er der problemer, trykker du ctrl.- når du starter op..O)
Avatar billede moxskill Nybegynder
07. juni 2004 - 22:05 #19
jeg kan ik flytte på barrene overhovedet?!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 22:16 #20
Hmm.. måske dit kort er låst..
Avatar billede garmien Nybegynder
08. juni 2004 - 07:22 #21
Prøv at opdatere din grafikkortdriver til det nyeste
Avatar billede moxskill Nybegynder
08. juni 2004 - 20:43 #22
hey.. tak for alle jeres svar.. har købt en ny køler.. den virker fint nu...
Avatar billede moxskill Nybegynder
08. juni 2004 - 20:47 #23
hvordan gir jeg point til brugeren
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juni 2004 - 21:57 #24
fint og godt..O)
Du kan gi´ point, når brugerene har lagt et svar, det er normal kotume, at man beder den som har hjulpet til en løsning, om at ligge et svar.
Så kommer der en lille boks op, hvor du markere det navn du vil gi´ point.O)
men du har giét alle pointe til dig selv, så defor laver du et myt spm. som hedder point til.. husk at ligge et link til dette spm.. og derefter ligger du det link(point til).. her..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juni 2004 - 22:04 #25
myt = nyt.. O)

På forhånd tak..