Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 19:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ontv.dk

Hej.
Vi har netop redesignet og tilføjet nye funktioner på OnTV.
Se og giv noget feedback på www.ontv.dk.

//mtrolle
Avatar billede mjl Nybegynder
06. juni 2004 - 20:01 #1
Min 2 Mbit. linie venter og venter...!!!???????
Avatar billede cdc Novice
06. juni 2004 - 20:02 #2
samme her......
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 20:03 #3
Ja - den er desværre lidt slow :(
Avatar billede cdc Novice
06. juni 2004 - 20:04 #4
gaaaab....hvilken server ligger du på, dette er ikke holbart hvgis det er et site du skal tjene penge på
Avatar billede mjl Nybegynder
06. juni 2004 - 20:04 #5
Slow - er textTV så ikke hurtigere, hvis jeg vil se hvad der kommer i TV?
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 20:06 #6
Nu vil jeg sige, at det jo er fordi I alle kommer væltende lige pludseligt - normalt er reaktionstiden ingen ting.
Men det kunne godt være jeg skulle finde en bedre løsning med tiden...
Avatar billede mjl Nybegynder
06. juni 2004 - 20:07 #7
Måske - ja - hvis du vil, at vi skal bruge den, skal den jo lige kunne klare lidt traffik - ikk!?
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 20:11 #8
helt klart...
Min serverven har nu frigjort alt CPU til mysql, det hjalp!
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2004 - 20:24 #9
Hastigheden :-((

Mand for en ventetid. Og det værste er at der loades jo nærmest ingenting. Ligger den hjemme på din egen PC så vi allesammen slås om en 56Kb moden forbindelse.

en mulig (og langsom) måde at lave en sådan side er at hente TV-programmerne igen og igen fra de forskellige TV-stationers servere. Hvis det er det du gør har vi en forklaring på den lange ventetid. Og hvis det er så skulle du tage og lave dig en lokal cashe på serveren så du aldrig henter de programlistninger mere end ca een gang hver time.

Brugervenlighed

Nok det største problem med TV-programmer er at der er så pokkers mange kanaler. et ret uoverskueligt kaos. Hvad med at lade brugerne selv definere et udvalg af kanaler der har interesse for dem. og evt nogen delvis foruddefinered som TDC's 3 pakkeløsninger (med tilvalg af lokalkanal hvor det er muligt). Det ville gøre siden langt mere brugebar.

Der mangler lidt venstremargin i menukolonnen, og måske en baggrund der er lidt mere spændende end det flade hvide; men mestendels synes jeg det er rart og overskueligt.

den der 'remind me' funktion ser lækker ud. Det kunne nemt gå hen og blive et hit. (Og så er spørgsmålet om du har mulighed for at udvide serverkapaciteten i takt med efterspørgselen. Det ku godt gå hen og blive dyrt.)

mvh JakobA
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 20:38 #10
>JacobA
Kig i menuen igen, her kan du personalisere OnTV - dette kommer også op på forsiden snart med en lille teksreklame for systemet eller noget.

Menuen:
Er ikke mere end den er pga. alle de kanallogoer og andet grafik der er i forvejen. Derfor er menuen kun bygget op i HTML for at spare på linjen.

Hastighed:
Serveren bygger på FreeBSD og er sat korrekt op, problemet ligger i linjen som er en standard 2Mbit med en upstream på 512. Gutten der hoster, arbejder med cybercity på at forhøje downstreamen.
Men jeg overvejer at rykker ud på en anden større linie, hvis jeg kan finde et firma der er interesseret i at sponsere den.

Database:
alle programmerne ligger i en database på serveren.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2004 - 20:39 #11
Kanalsymbolerne i meukolonnen er ret så gnidrede, prøv fx selv at skelne de 3 'viasat sport' kanaler fra hinanden. eller canal+ fra canal+blå.
Jep, det er stationerne der står for valg af symboler, men det er dit problem hvis du vil gøre siden nem at bruge.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2004 - 20:42 #12
Hvis alle programmer ligger på DB så burde det være muligt at optimere din SQL til en LANGT højere hastighed (godt designede tabeller med de rigtige indexer, få store SQL queries istedet for mange små, etc.)
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 21:16 #13
Hele siden er optimeret med index i tabeller og få queries.
Det er hastigheden der gør forskellen.
Normalt er siden altså også ok hurtig.
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. juni 2004 - 21:17 #14
Canal+ er ved at optimere deres logoer, så der kommer snart nye, deres kanaler har jo også fået nye navne.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juni 2004 - 22:16 #15
Hvis det virkelig er transmissionstiden (ærlig talt, tror jeg ikke på det) så kan du da snildt spare ca 50 procent af den der kanaltabel i hovedtabellen. flyt dine styles op i stylesheetet som classes istedet for at gentage dem igen og igen i hver <td og <p kommando

Lad den der toggleDivs funktion gøre arbejdet istedet for at kalde document.getElementById(...) 2 gange i parametrene til hvert eneste kald
<script type="text/javascript">
function toggleDivs(fld,next){
    document.getElementById(fld).style.display='none';
    document.getElementById(next).style.display='block';
}
</script>

nu er kaldet blot:
              toggleDivs('now2','next2');
et utal antal steder.

men 50% er desværre kun en brøkdel af hvad der skal spares :(
Avatar billede mtrolle Nybegynder
22. juni 2004 - 17:03 #16
>jakoba
smid et svar, så får du point.
Avatar billede mtrolle Nybegynder
13. august 2004 - 14:56 #17
nu lukker jeg altså