Avatar billede swamboo Seniormester
04. juni 2004 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Privatskole hjemmeside layout

Hej gutter og gutinder.

Jeg sidder i en privatskole bestyrelse, og har netop fået den tvivlsomme fornøjelse at lave dem en hjemmeside - sådan er det når man ikke kan holde sin mund...

Men er der nogen af jer der har en god ide om hvilket layout man kan bruge??
Evt. links til sider der er let overskuelige men brugbare??
Det skal siges at uanset hvordan man laver den er den pænere end den vi har i øjeblikket...

Håber at høre fra jer...

PS: Tænkte på måske at kopiere layout fra denne model - men egner den sig??
http://webdesign.lokalprofil.dk/dystoniforening/
Avatar billede miss-g Seniormester
04. juni 2004 - 21:31 #1
Det hedder ikke "at kopiere" - men "at lade sig inspirere" *S*
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2004 - 21:41 #2
Du kunne jo kikke forbi www.johannesskolen.dk der er en af landets bedste skoler. den er også privat
Avatar billede powernodes Nybegynder
04. juni 2004 - 21:43 #3
Nu er der jo noget der hedder copyright, så direkte at plagiere et site er ikke noget jeg vil anbefale.
Der er jo helt sikkert nogle mennesker der har betalt penge for det site, ligesom der er en designer der har lavet det, og jeg tvivler på at nogle af dem bryder sig om "idéen".

Men heldigvis findes der mange gratis - og fuldt lovlige at benytte - webtemplates.

Fx. http://www.templatesbox.com/

Via google kan der findes masser af andre lign. sites.
Avatar billede swamboo Seniormester
04. juni 2004 - 23:23 #4
>> powernodes
Hvis jeg vælger sådan en fra "din" side, får jeg efter hvad jeg kan se et baggrundsbilled. Bruger man så bare det som baggrund, eller programerer man selv et site der ligner det??
Hvordan får man links til at virke, når de står på baggrunden??
Avatar billede weblex Nybegynder
05. juni 2004 - 06:27 #5
Jeg blander mig lige :o)

Du kan downloade hele siden med index-fil, css, billeder m.m. Der er altså ikke kun tale om et baggrundsbillede.

Et eksempel:
Klik på nedenstående link
Klik på "Click here to download Template 081"
Udpak det downloadede
Klik på index.html

... og du har en funktionsdygtig side.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2004 - 10:24 #6
som alle de andre mener jeg der skal passes meget på med ikke at plagiere et site - man kan selvfølgelig lade sig inspirere, men det er langt fra det samme som at kopiere.

samtidig mener jeg man skal passe på med ikke at lave noget af for lav kvalitet når nu det er noget der skal sælge - det kan godt være, at uanset hvad der laves af nye tiltag så vil det være pænere end det gamle, men det vil stadig være jeres ansigt udadtil på det online medie... Derfor mener jeg også man skal kigge nøje på ens egne kvaliteter og erkende hvis de måske ikke rækker.

Efterfølgende kommer der jo hele programmering som selvfølgelig kan klares i Frontpage uden nogen viden overhovedet (stort set), men måske kunne man få et klart bedre resultat med mange flere muligheder hvis man igen erkendte ens måske manglende egenskaber (stor i kæf*** eller ej) og så prøvede at høre hos eleverne om der var nogle der som kunne hjælpe, høre her på eksperten om man kan skaffe en tilstrækkelig billig/professionel freelancer eller måske endda gå ud til et firma.

På den måde er jeg næsten overbevist om at skolen kunne få et klart bedre resultat som måske endda også gav mulighed for fx opdatering vha et backend eller andet så der kom lidt aktivitet ind på siden.

Lyder det interessant skal du være velkommen til at kontakte mig for at høre nærmere; mail/msn kim@soze.dk - icq 32036024
Avatar billede swamboo Seniormester
05. juni 2004 - 11:07 #7
>>keysersoze

Det med programereringen er ikke noget problem - har lavet et par hjemmesider med asp osv., men lige layout har aldrig været min stærke side - så det jeg søger var bare godt ideer til hvordan den kunne se ud. Jeg bruger IKKE frontpage!!

Det skal så også lige siges, at ikke har arbejdet med templates, men jeg overvejer at købe dreamweaver, da jeg har hørt den er god.

Men tak for dine tanker - jeg giver dig helt ret!!!
Avatar billede swamboo Seniormester
05. juni 2004 - 11:11 #8
>>Weblex

Jeg havde fundet template 014 - ikke til skolen, men til min egen - der er kun PSD til rådighed...
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2004 - 12:58 #9
lukketid?