Avatar billede donsimon Nybegynder
04. juni 2004 - 17:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Matcher disse komponenter, ved opbygning af PC

Jeg er ved at sætte et system sammen og min erfaring med hardware er begræmset. Derfor har jeg brug for hjælp til at finde ud af om det hele er OK inden jeg køber komponenterne.

System specifikationer.

Bundkort: Abit IC7-G (intel 875 - 5.1 lyd – LAN)
CPU: P4 3,0 MHz - intel in a box
Grafik: Point og view GeForce 5900XT
RAM: A-data pc4000 2x256 DDRRAM m. heatspread
Harddisk: 2 x Maxtor diamondMax plus 9 80GB (8MB/9ms/7200/SATA)Kabinet: Antec Sonata – incl. 380W støjsvag strømforsyning)

Passer disse komponenter sammen og vil give et velfungerende system?
Er RAM'en fra A-Data OK eller skal man købe noget bedre?
Hvor meget hastighed vinder man ved RAID 0, bare fra 133 til 150 eller mere?
Vil der være fornuft I at købe IC7-MAX3 i stedet for ovenstående Bundkort?

Håber I kan hjælpe
Avatar billede ghidora Nybegynder
04. juni 2004 - 17:55 #1
Er ikke sikker på rammene passer til din cpu hvis du ikke vil overclocke... men det kan en anden sikkert svare bedre på... jeg ville ikke vælge IC7-MAX3 der er alt for mange der klager over støj, og fejl på det kort... desværre ;(
Avatar billede donsimon Nybegynder
04. juni 2004 - 18:00 #2
Jeg har planer om måske at skulle forsøge mig med at overclocke, for ellers skal man vel bare købe pc3200 som vel passer til FRB800 som der er på CPU eller hvad? Men RAM'en kan vel saktens køre på systemet uden det bliver overclocket, de bliver vel bare ikke udnyttet fuldt ud?
Avatar billede ghidora Nybegynder
04. juni 2004 - 18:13 #3
Du har fuldstændig ret... uden oc er pc3200 langt bedre til det system... men ellers.. go for it!