Avatar billede thezub Nybegynder
04. juni 2004 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DHCP tildelt IPpå Ethernert Interface på Cisco 1600 router ?

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt, og i såfald hvordan laver man det ?

Jeg synes ik lige jeg kunne finde noget om det..

Mvh Jacob
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2004 - 14:20 #1
sådan af ren nysgerrighed... hvornår er man interesseret i at give en router en dynamisk IP?
Avatar billede thezub Nybegynder
04. juni 2004 - 14:26 #2
det er man, når man skal bruge den ud mod sit inet, og man har dynamisk ip adresse tildeling fra isp'en.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 14:55 #3
Så er det jo heller ikke på dit Ethernert Interface på Cisco 1600 routeren du skal have en dynamisk IP som det står i overskriften.
Det er vel dine klienter på dit LAN du gerne vil have tildelt IP adresser automatisk ???

Kig her hvordan man får adgang til sin Cisco 1600:
http://www.grape-info.com/doc/cisco/router/contents/connection.html
(husk din router skal være forbundet med COM porten på din PC)

Her ser du hvordan du laver en DHCP:
http://www.grape-info.com/doc/cisco/router/contents/configuration.html#dhcp
Avatar billede thezub Nybegynder
04. juni 2004 - 15:06 #4
nej nej... det er nemlig lige præcis på mit ethernet stik, da en af mine kammeraters router fucked up og skal til rep. Vil jeg se om jeg kan få en cisco til at virke imellem tiden til ham, han har fra hans modem til router, et kabel med RJ-45 stik på, men han har dynamisk ip tildeling fra hans isp, og derfor skal interfacet kunnet blive konfigureret derfra. På lan siden er det mig fuldstændig ligegyldigt om det kræver statiske eller dynamiske ipadresser.
Avatar billede hatt Nybegynder
05. juni 2004 - 02:11 #5
interface Ethernet1
ip address dhcp
no shutdown

Har ikke prøvet på 1600, men IOS er vel IOS :)
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2004 - 07:44 #6
ja, jeg syntes også det lød lidt underligt med dynamisk IP på ethernet port, but if you say so
Avatar billede thezub Nybegynder
05. juni 2004 - 11:29 #7
Jeg har måtte konstatere, at det slet ikke er muligt på en 1600 router, da den kører IOS v. 11.2 og minimum skal over 12.x før det virker ;( og mit flashkort er for lille til at jeg kan opgradere.

Men tak for svarene alligevel.

Jacob