Avatar billede krk Nybegynder
02. juni 2004 - 21:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

celle størrels

Er der nogen begrænsning på hvor lille en celle i en tabel må være.
Jeg har en tabel der kun må være 119px høj. I tabellern er der 3 rækker på henholdsvis 17px, 24px og 78px, men tabellen bliver højere end 119 px.
(Denne tabel ligger inde i en celle der indeholder et baggrundsbillede og når jeg skriver de ovenstående mål ind i tabellen gentager baggrundsbillede sig... og det må det ikke!!)
Hvis det hjælper at jeg sender koden siger I bare til.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede andjak Nybegynder
02. juni 2004 - 21:56 #1
Grunden til at din tabel bliver for høj er at den række du har sat til 17px automatisk bliver sat til ca. 20px hvis den er tom. Du kan løse dette ved at sætte et lille 1x1 px billede ind i cellen. (Billedet skal bare være en gennemsigtig Gif).
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. juni 2004 - 21:59 #2
Gå ind i Code Wiev og slet

Læg nu evt. et transperent billede på 1x1pix ind i cellen og så skalere du det bare til passende størrelse.

  er skyld i at din celle blir for stor, men en celle uden indhold vil i nogle browsere kollapse, derfor er det en rigtig god ide at bruge transperent billeder til at holde de rigtige mål
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. juni 2004 - 22:00 #3
Det var ikke en kopi, er bare for langsom til at skrive ;-)
Avatar billede krk Nybegynder
02. juni 2004 - 22:04 #4
Tak, det virker. andjak får point, for sin hurtighed og gode svar ;-), ment ak begge to