Avatar billede titan-tcotd Nybegynder
02. juni 2004 - 13:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ZyXEL: Prestige 650R-31 Firewall - Virus

Hej.
Jeg spiller online games og derfor skal jeg have åbnet for Firewall'en i ZyXEL: Prestige 650R-31. Jeg fandt frem til at man kunn e gå ind på Cybercity's hjemmeside og åbne for Routerens firewall.
Jeg har haft prøvet på at åbne for Firewall'en og det hjalp men jeg fik Virus. Så jeg lukkede det igen og tør ikke åbne det igen fordi jeg mistede vigtige filer pga virusen. (Sasser eller ligende med nedtælling til lukning af computer og ingen forbindelse til internettet.)
Så hvordan kan jeg åbne det uden at jeg får virus efter blot 30 min? -Det skal lige siges at jeg bruger AVG 6.0 Free Edition.

Jeg er ked af vis dette er forkert placeret men after som det er Firewallen og ikke viruset jeg har problemer med spørger jeg her.

På forhånd Tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2004 - 13:42 #1
Det kan du ikke sikre.

Vira i dag kommer bl.a. ind gennem sårbarheder i dit system, har du ingen sårbarheder kommer virus ikke ind, hverken med eller uden firewall. Problemer er at der går noget tid fra en sårbarhed opdages til den løses, hvilket vil betyder at en virus der kan komme i forbindelse med dit system, også kan inficerer dette.

Du kan gøre to ting.

1. Sørge for at alle dine systemer er fuldt opdateret hele tiden, og så tage chancen med at åbne for din firewall.

2. bruge en rigtig firewall, og så sætte dig ind i hvordan de spil du ønsker at kører fungere i detaljer, så du kan konfigurere din firewall til at håndtere den nødvendige trafik
Avatar billede bigmac Nybegynder
09. juni 2004 - 17:00 #2
Hvis du mener portforwarding så kan du forwarde porten til dit spil og installere zonealarm firewall på din pc og give dit spil serverrettigheder. Det virker for mig og jeg er aldrig blevet angrebet af virus den vej.