Avatar billede carpediem Nybegynder
02. juni 2004 - 13:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

En god decompiler

Jeg ved ikke helt om spørgsmålet hører hjemme under programmering, men jeg har et stort problem.
Da der er gået noget galt med min backup er jeg løbet ind i et problem. Nemlig at jeg mangler en masse kode. Heldigvis har jeg det meste kørende i fungerende applikationer. Og mit spørgsmål er derfor: Er der nogen der kender en god decompiler til ASP.NET (VB.net)
Avatar billede master_fatman Nybegynder
02. juni 2004 - 13:27 #1
Shit....

Hvad er der sket?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
02. juni 2004 - 13:29 #2
Avatar billede overchord Nybegynder
02. juni 2004 - 13:31 #3
Jeg har ikke selv proevet den, men Salamander daekker VB.NET
http://www.remotesoft.com/salamander/

Spice daekker ASP.NET:
http://www.9rays.net/cgi-bin/components.cgi?act=1&cid=86
Avatar billede carpediem Nybegynder
02. juni 2004 - 13:57 #4
Takker, tror godt jeg kan bruge dem.
master fatman>> Der var "blot" et par wedsites, som ikke automatisk var kommet med i backupplanen.
Avatar billede lauge Nybegynder
02. juni 2004 - 14:03 #5
er der slet ikke nogen måde man kan skjule sine koder på i .NET?

Lidt surt hvis man laver et stykke software, men en trial version til fri afhentning, og så folk bare decompiler al ens kode :-)

Hvad gør Microsoft selv med deres .NET programmer - kan man teoretisk bare decompile hele Officepakken (hvis den altså er i .NET) ??
Avatar billede lauge Nybegynder
02. juni 2004 - 14:17 #6
har lige læst lidt om det på nettet.

Virker dette her som en "sikker" beskyttelse? eller er det ren salgsgejl??
http://www.remotesoft.com/salamander/protector/intro.html
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2004 - 20:39 #7
Java verdenen har kendt problemtaikken længe.

Obfuscators gør resultatet af decompilering mindre nyttig  og har derfor en vis
nytte værdi.

Salamander Protector er tilsyneladende ikke en obfuscator men en converter
til native kode (ligesom f.eks. Excelsior Jet til Java). Det er en ret
effektiv beskyttelse. Decompilering af native kode er stadig kun på
eksperimentelt niveau. Men der er selvfølgelig visse bagsider også (udover
de 800 dollar det koster) i forhold til portabilitet og komponent genbrug .
Avatar billede lauge Nybegynder
03. juni 2004 - 00:06 #8
arne-v>> hvilke problemer er der i forhold til "portabilitet og komponent genbrug" ??
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2004 - 20:50 #9
Portabilitet: den nativificerede kode virker næppe godt på Linux med Mono (nok ikke
noget stort problem, men det er meget alvorligt for de tilsvarende Java produkter)

Komponent genbrug: kompilerne kan næppe bygge ny kode med en reference til
en nativificeret DLL
Avatar billede lauge Nybegynder
04. juni 2004 - 07:38 #10
ok - tak for svarende arne_v(en)! :-)