Avatar billede anderzand Nybegynder
01. juni 2004 - 19:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatiseret systemgenoprettelse i XP -hvor meget omfatter det??

Hej, jeg har et par spørgsmål til nogen, der ved noget om automatiseret systemgenoprettelse.
a) er det alle filer i éns windowsmappe + alle filer fra programmappen, der bliver medtaget? (i guiden kan man læse, at det er alle de systemfiler, der er nødvendige, for at systemet kan køre, der kommer med.. -men det er jo ikke til at vide, hvad der menes med dette)
b) hvis man så laver systemgenoprettelsen (med opstart fra installations-cd'en og diskette), blivet documents and settings-mappen så bevaret, således at éns dokumenter og mails ikke bliver overskrevet?
c) i så fald, så er automatiseret systemgenoprettelse vel en fin måde at sikre sig, at man hurtigt kan lave en ren og fungerende windows-re'installation' med programmer installeret?

-Anders
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2004 - 19:14 #1
a)  ja - men som det så ud på den dato du vælger som genoprettelsestidspunkt. Hvis du har installeret programmer i perioden fra genoprettelsesdato og d.d. kommer de ikke med.
b) ja (se a)
c) ja (se a)
c) ja
Avatar billede anderzand Nybegynder
01. juni 2004 - 22:50 #2
snakker du ikke om systemgendannelse nu..? -det er ikke det samme som automatiseret systemgenoprettelse, der betjenes i det i xp indbyggede program 'sikkerhedskopiering'..
Avatar billede hcma Novice
02. juni 2004 - 00:13 #3
sorry - læste ikke spørgsmålet rigtigt
Avatar billede anderzand Nybegynder
29. juni 2004 - 15:22 #4
Hmm, jeg har hørt, at der skulle være ret umuligt at tage ordentlig backup af XP, hvis man blot har en enkelt partition på sin harddisk og ikke er interesseret i, at den på noget tidspunkt skal formateres..