Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 15:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er dette et godt køb?

Hej!
Jeg har fundet et tilbud på et digitalkamera med:
4 X digital zoom
1,5" tft lcd skærm
Kan optage videoklip og kan bruges som WEB kamera
8 mb intern hukommelse
Hukommelse kan udvides med SD kort
2 mega c mos censor
Fylder nøjagtig som en cigaretpakke
vejer ca. 100 gram
Indbygget blitz

Med kameraet medfølger:
Bærestrop, tv-kabel, USB kabel, CD rom med bl.a Photo impression, brugsanvisning.
Prisen er 899 kr, er det et godt køb?
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juni 2004 - 15:39 #1
Ikke umiddelbart. Det kommer an på hvad du skal bruge det til. Er det kun til webben, er det sikkert ok, men skal du have billeder udprintet er det nok ikke så godt. At der er 4 x digital zoom er ikke väsentligt, det kan du fixe i compen, det du skal kikke efter er optisk zoom.
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. juni 2004 - 15:41 #2
Tjah, pris og kvalitet følges jo ofte ad.

For det første så rækker 8mb ikke ret langt. Vel 8 billeder i max oplsøningen.
Så derfor skal du købe et hukommelseskort udover...

Desuden er der garanteret ikke nogen speciel god linse i, hvilket er væsentligt for et godt resultat.

Men det afhænger jo i sidste ende af dine krav...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 15:43 #3
køb et kamera fra en producent der også laver alm 35mm kameraer så er du sikker på og så noget ordentlig

personligt sværger jeg til canon
bruger selv canon slr 10d men det er dyrt ellers kig på canons compact kameraer de er rimelige i pris
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. juni 2004 - 15:47 #4
Ja, canon's ixus serie er et rigtig godt køb... Du kan vist stadig finde nogle af de lidt ældre modeller til omkring en 2000,- og så kan du jo købe et web cam ved siden af til 300,-
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 15:48 #5
Det skal kun bruges til billeder på computeren. Skal ikke bruge det til papirfotos.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 15:51 #6
Kameraet har forresten 4 mega pixels.... Hjælper det lidt på det hele??
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. juni 2004 - 15:53 #7
Næh. Du kunne sagtens nøjes med 2.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 19:02 #9
Hvor meget koster et hukommelseskort til et kamera? Fx et 8 eller 16 mb...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 23:41 #10
edbpriser.dk  i den størelse 8-16 mb koster de ik ret meget i forhold til 256-500mb kort

jeg vil anbefale dig til og tænke lidt fremad ,det kunne jo være du ville lave papir billeder en dag og så er det godt med et ordentlig digital kamera .

.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
15. juni 2004 - 21:19 #11
fdsf
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
21. juni 2004 - 14:20 #12
jetdirekt/michael_stim, har oprettet et spørgsmål, så du kan få dine point
Avatar billede hubs Nybegynder
21. juni 2004 - 14:46 #13
Husk også ref. her, så de kan finde det ny-oprettede spg. c",)

http://www.eksperten.dk/spm/512211