Avatar billede ejensen Nybegynder
16. februar 2001 - 18:23 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

ADSL - TeleDanmark

Hejsa
Jeg har lige bestilt Pro@cces ADSL hos Teledanmark, bare en af de små 256/256.
Jeg har kun en PC der skal være på. Så der er ikke noget netværk.
Nu sidder jeg så og læser noget om åbne og lukkede routere.
Hvad er det lige for noget varmt vand der er lukket for. ?
Jeg bruger jo som mange andre icq, chatter lidt på IRC, downloader hvad jeg kan komme i nærheden af, spiller lidt online.
Jeg har en idé om at opsætte en FTP og HTTP server.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg IKKE kan med en lukket router fra TeleDanmark.

/ejensen
Avatar billede kapla Nybegynder
16. februar 2001 - 18:25 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
16. februar 2001 - 18:27 #2
Avatar billede ajen Nybegynder
17. februar 2001 - 18:52 #3
Det er nemmere at fortælle dig hvad du kan :
Du kan sætte en :
1) FTP-server op (port 21)
2) WWW-server op (port 80)
3) DNS-server op (port 53)
4) mail-server op (port 25)
----
Det er de 4 porte som er åbne indaf. Udaftil er der ikke lukket for noget.
Der kan være problemer med Microsoft Netmeeting, nogle onlinespil (mest dem som kører via MS\'s service, Zone)
Ellers skulle der ikke være nogle problemer.
Hvis du alligevel skulle opleve problemer med at connecte til diverse sites/servers, kan du ringe til BB-hotline (80808036) og få omkonfigureret routeren. (Koster kr. 950,- + moms pr. ændring, dvs. skal du have åbnet en port idag og en imorgen, koster det kr. 950,- + moms pr. gang, men skal du have åbnet 10 eller alle porte idag, så koster det også kr. 950,- + moms)