Avatar billede perj Nybegynder
31. maj 2004 - 22:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lodret stribe på Sony TR105E video camera

Min gamle ellers trofaste Handycam skulle jeg bruge her i Pinsen, og trak den frem fra pulterummet. Nu laver den en lodret stribe når den er tændt - både med og uden bånd, og både i optage, og afspille funktion. Der var ikke noget galt med den da jeg lagde den på hylden. Er den lige til Revas eller hvad stiller jeg op med den ?.
Avatar billede bizty Nybegynder
05. juni 2004 - 21:39 #1
Gør den det både i viewfinderen og på skærmen?
Avatar billede perj Nybegynder
07. juni 2004 - 08:34 #2
Striben er der i søgeren - hele tiden, men hvis jeg finder et gammelt bånd, hvor jeg ved der er noget på som dur, kan jeg kun se noget i venstre side når jeg afspiller, men striben er der fortsat. Har ikke forsøgt at koble det til et TV (kan ikke finde kablerne):-). Problemet svarer til hvis man f.eks. optager en kraftig lampe meget tæt på.
Avatar billede bizty Nybegynder
07. juni 2004 - 09:16 #3
Det kunne jo tyde på at skærmen, kablet til skærmen eller "grafikkortet"(kan ikke lige huske hvad det hedder i fagsprog) er defekt. Jeg har hørt flere tilfælde hvor, det jeg kalder grafikkortet er gået i stykker. Et sådan modul koster vist op mod 1000 kr eksl. montering. Så du må nok indse at dit kamera er totalskadet, men du kan jo evt. prøve at åbne det selv og tjekke for løse forbindelser i forbindelse med det kabel som fører til skærmen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. juni 2004 - 10:31 #4
perj - Vi taler ikke kondens fordi det kom fra koldt til varmt?
Avatar billede perj Nybegynder
07. juni 2004 - 14:15 #5
>nikolajdu. Kan ikke være kondens, da den har ligget på mit skrivebord en uges tid - inden den blev tændt. Bare lidt underlig - den virkede da den blev lagt til side.
>>bizty. Det er et forsøg vær at skille den ad, men meget tilfældig hvis ledning skulle knække samtidig:-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. juni 2004 - 15:44 #6
Jeg har et Sony DSC-F828 Digital kamera og her sker det af og til at der er stribe i søgeren eller på lcd-skærmen. Dog er der aldrig på billederne så jeg er da lidt nysgerrig for hvad det kan være.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. juni 2004 - 15:45 #7
Og det går væk efter at have tændt og slukket et par gange - Altså med mindre det er kondens :))
Avatar billede perj Nybegynder
07. juni 2004 - 16:48 #8
Jeg vender tilbage efter at have skilt den ad, og målt lidt på ledningerne. Bruger efterhånden også kun mit still camera, men har 10 - 12 bånd (ferie m.v)jeg ikke fik overspillet på VHS, og dermed ikke kan se:(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 09:17 #9
perj - Fandt du ud af det - Er lidt nysgerrig :))
Avatar billede perj Nybegynder
14. august 2004 - 17:24 #10
>nikolajdu. Har endnu ikke fundet ud af det. Ligger hos en ven der vil kigge på det ved lejlighed, men han har ikke haft tid endnu. Tror det ender med det bliver skrottet:-(.
Du skriver om dit Sony DSC-F828 Digital kamera. Jeg har et Sony DSC-F717 Digital kamera, og har ikke problemer med den overhovedet.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2004 - 11:33 #11
Det endte med at kameraet blev skrottet - desværre.
Er der nogen der vil have point?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2004 - 11:36 #12
næh det var jo ingen hjælp :))

Håber du finder en ny godbid at lege med.
Avatar billede perj Nybegynder
23. november 2004 - 00:55 #13
Lukker og takker for kommentarerne;-)